Σε δυόμισι χρόνια από τώρα, ο παγκόσμιος στόλος τωνεμπορικών πλοίων θα πρέπει να μειώσει δραστικά το ποσό του θείου που στέλνει
στην ατμόσφαιρα. Σε περίπτωση που οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν συμμορφωθούν με τους
νέους κανονισμούς, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές τόσο για τις ίδιες, όσο
και για το περιβάλλον. Η απειλή της όξινης βροχής είναι ορατή, ενώ τα πρόστιμα
που θα επιβληθούν στις ναυτιλιακές εταιρείες χαρακτηρίζονται αστρονομικά.
Προκειμένου να συμμορφωθούν με το νέο κανονιστικό πλαίσιο,
οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται να δαπανήσουν εξήντα δισεκατομμύρια δολάρια
ετησίως για να αναβαθμίσουν την ποιότητα των καυσίμων τους. Οι νέοι κανόνες για
τις εκπομπές αερίων τίθενται σε ισχύ το 2020 και οι αναλυτές επισημαίνουν πως
για μία βιομηχανία που βασίζεται για τα πάντα στον χάλυβα και στον άνθρακα, η
αύξηση του κόστους λειτουργίας που θα σημάνουν οι νέοι κανονισμοί θα επιφέρει
σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες πλοίων και τα ταμειακά
διαθέσιμα των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, μάλιστα, ήδη οι ναυτιλιακές
εταιρείες αποκομίζουν κατά μέσο όρο 70% λιγότερα κέρδη σε σχέση με την
προ-κρίσης περίοδο.