Τα αυτοκίνητα Euro 6 θα αποτελούν το 2025 σχεδόν το 60% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Παράλληλα τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6, δηλαδή αυτά που πωλήθηκαν πριν από το 2014 και εκπέμπουν περισσότερους ρύπους θα εξακολουθήσουν να συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών NOx.
Παρά τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μείωση των ρύπων η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) βλέπει ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη για την υλοποίηση των στόχων.
Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης
Η ηλεκτροκίνηση σε αυτή την περίπτωση αποτελεί μονόδρομο, ειδικά αν η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Φυσικά, τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης είναι πολλά όμως διαφαίνεται ότι υπάρχει η διάθεση για την επίλυσή τους.
Η παλαιότητα των ευρωπαϊκών στόλων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα και η ανανέωση του στόλου θα πρέπει να αποτελεί βασική προϋπόθεση των αρμοδίων. Χωρίς κίνητρα και στόχους δεν θα μπορέσουν να πιαστούν τα όρια μείωσης των ρύπων στις μεγάλες πόλεις. Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και την έρευνα που έγινε πριν από λίγο διάστημα και η οποία έδειξε ότι θα υπάρξει οριακή μείωση των εκπομπών NOx με την εφαρμογή του Euro 7. Επιπλέον, μια τεράστια επένδυση στο Euro 7 για τη βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα απορροφήσει τεράστια ποσά από τα διαθέσιμα των κατασκευαστών, σε βάρος της τεχνολογίας στην ηλεκτροκίνηση.
Η ανανέωση του στόλου, κυρίως των αυτοκινήτων που είναι πριν από το Euro 6, θα πρέπει να γίνει άμεσα, καθώς αυτά είναι που επιβαρύνουν περισσότερο με ρύπους το περιβάλλον. Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αριθμούν κατά μέσο όρο 567 επιβατικά αυτοκίνητα και 83 επαγγελματικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, και τα περισσότερα από αυτά είναι παλιότερης τεχνολογίας και εκπέμπουν αυξημένους ρύπους.