ΕΕ: Μικρή αύξηση στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούνιο-Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία

αυτοκίνητο

Μικρή αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις  των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) .

Σημειώνεται δε πως τον  Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, λόγω των αυξητικών τάσεων που σημειώθηκαν σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 4,8% τον περασμένο μήνα.

Σύμφωνα με την  ACEA, το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας σχεδόν τα 5,7 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, οι όγκοι των πωλήσεων παραμένουν σχετικά χαμηλοί (-18%) σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις, με την Ισπανία (+5,9%), τη Γερμανία (+5,4%), την Ιταλία (+5,4%) και τη Γαλλία (+2,8%) να σημειώνουν ανάπτυξη.

Τον Ιούνιο του 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς των αυτοκινήτων της ΕΕ, από 15,1% το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους, αυξάνοντας από 24,4% σε 29,5%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.

Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 1% στις 156.408 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να μειώνεται στο 14,4% από 15,1%. Παρά τη σημαντική ανάπτυξη στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%), αυτά οι αυξητικές τάσεις δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τη διψήφια πτώση στις άλλες κορυφαίες αγορές: Γερμανία (-18,1%), Ολλανδία (-15%) και Γαλλία (-10,3%). Ως αποτέλεσμα, ταξινομήθηκαν συνολικά 712.637 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτό σηματοδοτεί μια μέτρια αύξηση 1,3% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν ισχυρή πτώση 19,9% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Βέλγιο (-49,2%), Γαλλία (-21,7%) και Γερμανία (-3,4%). Τον Ιούνιο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 66.482 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα ήταν η μόνη κατηγορία κινητήρων που σημείωσε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 26,4% τον Ιούνιο στις 321.959 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Γαλλία (+34,9%), Ιταλία (+27,2%), Ισπανία (+23%) και Γερμανία (+16,5%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 29,5%, από 24,4% τον Ιούνιο του 2023.

Τον Ιούνιο του 2024 , οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σχετικά σταθερές, σημειώνοντας μείωση μόλις κατά 0,7%. Οι μειώσεις σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,2%) και η Ισπανία (-7,5%) αντισταθμίστηκαν από την ανάπτυξη στη Γερμανία (+12,1%) και στην Ιταλία (+6,9%). Ως αποτέλεσμα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,4% της αγοράς, από 36,2% τον Ιούνιο πέρυσι. Παρόμοια κατάσταση γνώρισε και η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με ελαφρά πτώση 0,9%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Ιούνιο να κατέχει μερίδιο αγοράς 12,7%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε κέρδη 12,4%, μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-18,3%), η Γαλλία (-8,3%) και η Ισπανία (-2,1%).

 

Exit mobile version