Μειώθηκαν κατά 1,9% οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Νοέμβριο του 2024.
Η Γαλλία πρωτοστάτησε με απότομη πτώση 12,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%), ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε ελαφρά στάσιμη (0,5%). Μεταξύ των τεσσάρων σημαντικότερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Ισπανία κατέγραψε θετική ανάπτυξη (6,4%), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,4%), φτάνοντας τα 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Ενώ η αγορά στην Ισπανία είχε θετικές επιδόσεις (+5,1%), πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-3,7%), τη Γερμανία (-0,4%) και την Ιταλία (-0,2%).
Πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκε στο 15% από 16,3% πέρυσι, ενώ ο όγκος μειώθηκε κατά 9,5%. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς αυτού του τύπου οχημάτων έφτασε το 7,6% τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας μείωση 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 9,5% στις 130.757 μονάδες τον Νοέμβριο του 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εγγραφών στη Γερμανία (-21,8%) και στη Γαλλία (-24,4%), με αποτέλεσμα έναν όγκο αγοράς κατά 5,4% χαμηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τώρα να ανέρχεται στο 13,4%.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,8% τον περασμένο μήνα, μετά από σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία (-19,6%), στο Βέλγιο (-61,4%) και στην Ιταλία (-31,4%). Τον Νοέμβριο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,6% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,1% πέρυσι. Οι όγκοι από την έναρξη του έτους μέχρι σήμερα μειώθηκαν επίσης κατά 8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 18,5% τον Νοέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,2%, από 27,5% τον περασμένο Νοέμβριο, ξεπερνώντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ: Τον Νοέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%. Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις: η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 31,5%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με πτώση 12,3%. Αν και πιο μέτριες, η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν επίσης πτώση (-5,4% και -2,3%, αντίστοιχα). Με 266.115 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 30,6%, από 32,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ υποχώρησε κατά 15,3%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 10,6% τον περασμένο Νοέμβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.