ΕΕ: Πέρασαν οι δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Τι λένε οι αναλυτές

ΕΕ

Ψηφίστηκε κατά σχετική πλειοψηφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι με απόλυτη η επιβολή των δασμών έως και 45% στις εισαγωγές των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα 10 κράτη -μέλη της ΕΕ από τα 27  τάχθηκαν θετικά ως προς αυτό, ενώ 10 απείχαν και 5 τάχθηκαν κατά σε αυτό (μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η Γερμανία). Αυτό θα αυξήσει τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ της ΕΕ και του Πεκίνου.

Τι σημαίνει αυτό για την Κομισιόν

Η Κομισιόν μπορεί να επιβάλλει τώρα τους δασμούς για το διάστημα έως 5 ετών κατά των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Σημειώνεται δε πως η ΕΕ  προέβη στην ενέργεια αυτή αφού προηγουμένως διαπίστωσε πως η Κίνα επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία της.

Από την πλευρά του το  Πεκίνο δεν αποδέχεται τον ισχυρισμό αυτό και έχει απειλήσει πως θα επιβάλλει τους δικούς του δασμούς  στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στους τομείς  των γαλακτοκομικών προϊόντων, του κονιάκ, του χοιρινού κρέατος και της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε κάθε περίπτωση η ΕΕ και η Κίνα θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις  για το θέμα των δασμών και το επόμενο διάστημα προκειμένου να βρουν μια εναλλακτική λύση ως προς αυτό. Οι δύο πλευρές διερευνούν κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για έναν μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών αντί των δασμών.

Υπενθυμίζεται δε πως η Κομισιόν έχει δηλώσει επανειλημμένα πως οποιαδήποτε εναλλακτική λύση αντί  την επιβολή των δασμών θα πρέπει να έχει αυστηρές απαιτήσεις, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η ευθυγράμμιση με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου αλλά και να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των επιδοτήσεων της Κίνας και να μπορεί η ΕΕ να παρακολουθεί τη συμμόρφωση αυτού.

Αξιοσημείωτο είναι δε πως στο 35% θα είναι οι νέοι δασμολογικοί συντελεστές που θα επιβάλλονται στους κατασκευαστές ηλεκτρικών συσκευών που εξάγουν από την Κίνα.

Ενώ οι νέοι δασμοί θα είναι επιπλέον του υφιστάμενου συντελεστή 10%.

Οι επιπτώσεις

Για το θέμα αυτό μίλησε και ο αναλυτής της Daiwa Securities, Kevin Lau. Όπως είπε η αύξηση των δασμών της Ευρώπης θα έχει «μικρό αντίκτυπο» στους Κινέζους κατασκευαστές. Αυτό έγκειται στο ότι η περιοχή αντιπροσωπεύει μόνο ένα κλάσμα των συνολικών τους πωλήσεων, εξήγησε.  Πάντως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες -μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται  η Volkswagen, η Mercedes και η BMW- θα πληγούν περισσότερο από μια εμπορική διαμάχη για το θέμα των δασμών καθώς  η Κίνα αντιπροσώπευσε το 2023 σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων αυτοκινήτων τους

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να  δουν αν θα απορροφήσουν τους δασμούς ή  εάν θα αυξήσουν τις τιμές στα αυτοκίνητακαθώς περιορίζονται τα  περιθώρια κέρδους τους λόγω της μειωμένης ζήτησης αυτών. Η προοπτική των δασμών όμως ανάγκασε κάποιες  κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάσουν το ενδεχόμενο στο να επενδύσουν σε εργοστάσια της  Ευρώπης. Και με αυτόν τρόπο θα μπορούν να γλιτώσουν από την επιβολή των δασμών.

 

 

 

 

Exit mobile version