Το 2014 σε παγκόσμια έρευνα του ΒΒC αναδείχθηκε σε μία από τις πιο αγαπημένες χώρες στον κόσμο. Οι γερμανοί δεν πίστευαν στα μάτια τους.
Τώρα η Γερμανική Εταιρεία Διεθνούς Συνεργασίας (GΙZ) δημοσίευσε μία νέα έρευνα για την εικόνα της Γερμανίας στον κόσμο. Άνθρωποι από 26 χώρες από όλες τις ηπείρους και από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες κατέθεσαν τις απόψεις τους για τη Γερμανία.
Οι αλλαγές που συντελέσθηκαν παγκοσμίως όπως η άνοδος του Ισλαμικού Κράτους (IS), τα μεγάλα κύματα προσφύγων στην Ευρώπη, η ουκρανική κρίση αλλά και η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, έπαιξαν σημαντικό ρόλο ώστε η εικόνα του κόσμου για τη Γερμανία να διαφοροποιηθεί.
Η εικόνα της χώρας «παραμένει σταθερά θετική» υποστηρίζει ο Νικολά Ζέιλερ υπεύθυνοε της έρευνας, μιλώντας στη Deutsche Welle.
Πριν από τρία χρόνια η Γερμανία έπρεπε να αναλάβει δράση σε ότι αφορά την κρίση χρέους στην ευρωζώνη. Ένας συμμετέχοντας στην έρευνα από τη Γαλλία λέει χαρακτηριστικά: «Όταν είναι κάποιος τόσο δυνατός οικονομικά, τότε θα πρέπει να αναλαμβάνει και μεγαλύτερη ευθύνη και να έχει μια συνολική εικόνα».
Το λεωφορείο είναι στην ώρα του;
Κλασική Γερμανία; Υπάρχει ακόμα; Τα κλασικά γερμανικά γνωρίσματα της πειθαρχίας και της τάξης θεωρούνται από τους συμμετέχοντες στην έρευνα ότι αποτελούν τους παράγοντες της επιτυχίας των Γερμανών.
Ο Νικολά Ζέιλερ επισημαίνει: «το λεωφορείο συνεχίζει να έρχεται στην ώρα του όπως είναι προγραμματισμένο. Αυτό σημαίνει πως το σύστημα λειτουργεί όπως συμβαίνει και με την εκπαίδευση και με το σύστημα υγείας».
Σίγουρα, εδώ ο υπεύθυνος της έρευνας είναι κάπως υπερβολικός, καθώς παρατηρούνται συχνά σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του συστήματος υγείας αλλά κα στις μεταφορές, ας θυμηθούμε τις πολλές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Γερμανία.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις σύμφωνα με κάποιους συμμετέχοντες που οι Γερμανοί δεν είναι και τόσο ψύχραιμοι. Ένας Βρετανός μίλησε μάλιστα για «αντιδράσεις πανικού».
Πολλές φορές η ιδιαίτερη ανησυχία για τα περιβαλλοντικά ζητήματα όπως η αλλαγή στη χρήση ενέργειας με τη χρήση εναλλακτικών πηγών, «δε γίνεται κατανοητή από πολλούς ευρωπαίους γείτονες», πιστεύει ο Ζέιλερ.
Από την έρευνα επίσης προέκυψε η ανάγκη της περαιτέρω προώθησης της γερμανικής γλώσσας ατο εξωτερικό ενώ ακόμα επισημάνθηκε ότι υπάρχει ζήτηση αγγλόφωνων προγράμματων σπουδών σε γερμανικά πανεπιστημια.
Τέλος, αναφέρθηκε ότι η γερμανίδα καγκελάριος συγκεντρώνει κάποια “γερμανικά” χαρακτηριστικά όπως είναι για παράδειγμα μια ηγετική φυσιογνωμία αλλά παράλληλα επισημάνθηκε πως καλό θα ήταν να χαμογελάει λίγο περισσότερο.
Πηγή: DW