Σιγή ιχθύος τηρούν ο παραιτηθείς επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ Μίχαελ Χορν, αλλά και τα κεντρικά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βόλφσμπουργκ για τους πραγματικούς λόγους της παραίτησης. Μόλις έξι μήνες νωρίτερα η Volkswagen είχε παραδεχθεί δημόσια την εγκατάσταση λογισμικού για την παραποίηση δεδομένων ρύπων 580.000 ντιζελοκινητήρων στις ΗΠΑ. Σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός τους ξεπερνά τα 11 εκατομμύρια.
Το περασμένο φθινόπωρο ο Μίχαελ Χορν ζητούσε δημόσια συγγνώμη στις ΗΠΑ: «Ας είμαστε σαφείς: Η εταιρεία μας συμπεριφέρθηκε ανεύθυνα απέναντι στις αμερικανικές αρχές και τους πελάτες της. Αποτύχαμε παταγωδώς»!
Η παραίτηση του Μίχαελ Χορν έρχεται τη χειρότερη δυνατή στιγμή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μόλις προχθές η αμερικανική δικαιοσύνη ανακοίνωσε ότι διευρύνει τις έρευνές της σε βάρος της VW.
Σύμφωνα με εισαγγελικούς κύκλους οι αγοραστές των οχημάτων είχαν φοροαπαλλαγές 1.300 δολαρίων, μιας και τα οχήματα θεωρούνταν φιλικά προς το περιβάλλον. Και σαν μην έφθανε αυτό η εισαγγελία ερευνά και προς την κατεύθυνση της εξαπάτησης τραπεζών. Προς το παρόν όμως τα κεντρικά στο Βόλφσμπουργκ δεν παίρνουν θέση και παραπέμπουν στις εισαγγελικές έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ο χρόνος κυλά σε βάρος της VW
Μπορεί ο πρώην επικεφαλής Μίχαελ Χορν να παραδέχθηκε δημόσια την αποτυχία της VW. Καταθέτοντας ωστόσο στο αμερικανικό κογκρέσο ισχυρίστηκε ότι η διοίκηση της εταιρείας δεν φέρει καμία ευθύνη: «Εξ΄ όσων γνωρίζω η εγκατάσταση του λογισμικού δεν ήταν απόφαση της διοίκησης. Σε καμία συνεδρίαση του διοικητικού ή του εποπτικού συμβουλίου δεν δόθηκε σχετική εντολή. Ήταν δύο προγραμματιστές που αποφάσισαν την τοποθέτηση για λόγους που μου είναι άγνωστοι».
Ο διάδοχoς του Μίχαελ Χορν και πρώην μάνατζερ της BMW Χίνριχ Βέμπκεν αναλαμβάνει μια εξαιρετικά δύσκολη αποστολή. Θα πρέπει από τη μια να συμβάλει στην επίτευξη συμφωνίας με τις αμερικανικές αρχές για την διαδικασία απομάκρυνσης του λογισμικού και από την άλλη να ξανακερδίσει τους αμερικανούς πελάτες που γυρνούν μαζικά την πλάτη στην VW. Ο χρόνος κυλά ωστόσο σε βάρος του. Στις 24 Μαρτίου εκπνέει η διορία αμερικανού δικαστή, ο οποίος έχει συγκεντρώσει 600 αγωγές, ενώ παράλληλα διεξάγονται οι έρευνες σε βάρος της VW τόσο από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, όσο και από 50 εισαγγελείς σε ολόκληρη την επικράτεια των ΗΠΑ.
Πηγή: DW