Στη σημερινή σύσκεψη κυβέρνησης και κατασκευαστών αυτοκινήτων στο Βερολίνο αναζητείται λύση για να αποφευχθεί η απαγόρευση κυκλοφορίας των ντίζελ. Τη μεγαλύτερή πίεση δεν την ασκούν οι πολιτικοί αλλά η δικαιοσύνη.
Στη λεγόμενη Σύνοδο Κορυφής για το Ντίζελ η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντριξ και ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ κάλεσαν τους επικεφαλής των VW, Audi, Porsche, BMW, Daimler, Ford Γερμανίας και Opel, όπως και τους πρωθυπουργούς των κρατιδίων όπου εδρεύουν οι εταιρείες, τριτοβάθμιες επιχειρηματικές οργανώσεις αλλά και το Συνδικάτο Μετάλλου (IG-Metall). Το ζητούμενο της σύσκεψης είναι πιθανές βελτιώσεις στους κινητήρες περίπου 13 εκατομμυρίων αυτοκινήτων πετρελαίου.
Απαγόρευση δια της δικαστικής οδού
Η σύσκεψη δεν γίνεται μόνο λόγω του σκανδάλου για τη χρησιμοποίηση «πειραγμένων» λογισμικών σε αυτοκίνητα ντίζελ. Οι κατασκευάστριες εταιρείες διατρέχουν τον κίνδυνο να απαγορευθεί η κυκλοφορία των ντίζελ δια της δικαστικής οδού. Μόλις την περασμένη εβδομάδα το αρμόδιο Διοικητικό Δικαστήριο στη Στουτγάρδη έκρινε πως αν οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου εξακολουθούν να ξεπερνούν το όριο που έχει θέσει η ΕΕ, τότε θα πρέπει να απαγορευθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων ντίζελ στον δήμο. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα σήμαινε την απαγόρευση κυκλοφορίας σχεδόν όλων των πετρελαιοκίνητων ΙΧ.
Σύμφωνα με τη γερμανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος,τα ντίζελ με την πλακέτα Euro 6 εκπέμπουν κατά μέσο όρο ρύπους που υπερβαίνουν κατά έξι φορές το επιτρεπτό όριο και τα αυτοκίνητα με την πλακέτα Εuro 5 έχουν κατά 11 φορές υψηλότερες εκπομπές.
Από νεότερη έρευνα που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Bild προκύπτει πως από τα 75 αυτοκίνητα ντίζελ που εξετάστηκαν μόλις τέσσερα μοντέλα τηρούν τα όρια εκπομπής 80 χιλιοστογραμμαρίων οξειδίου του αζώτου ανά χιλιόμετρο. Και τα τέσσερα είναι γερμανικής κατασκευής: Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d με το νέο κινητήρα OM-654-Motor, Audi Q3 2.0 TDI: quattro και το VW Sharan 2.0 TDI. Στην κορυφή των αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες εκπομπές βρίσκονται τα νεότερα μοντέλα της Audi και της Volvo.
Μίνιμουμ συμφωνία
Στόχος της συνδιάσκεψης ήταν να βρεθεί μια λύση η οποία θα εξασφαλίζει την τήρηση των ορίων της ΕΕ για να αποφευχθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ντίζελ στη Γερμανία. Ειδικοί επί του θέματος είναι της άποψης ότι αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται μόνο με τον μετεξοπλισμό των κινητήρων.
Δεδομένου ότι αυτή η λύση είναι δαπανηρή, οι εταιρείες θέλουν να την αποφύγουν και προτείνουν αντί αυτής την αλλαγή λογισμικού, κάτι με το οποίο έχουν ήδη ξεκινήσει σε εθελοντική βάση.
Πηγή: Deutsche Welle