Το σκάνδαλο με την παραποίηση των τιμών στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της Volkswagen έχει λάβει από χθες το βράδυ ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εκτός από τα 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα που εκπέμπουν αυξημένες τιμές οξειδίου του αζώτου, εκτιμάται ότι 800.000 ακόμη αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες εκλύουν στην ατμόσφαιρα μεγαλύτερες από τις αναγραφόμενες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του γερμανικού ομίλου, το γεγονός αυτό αναμένεται να επιφέρει πρόσθετο χρηματικό πλήγμα ύψους δύο δις ευρώ.
Οι ολοένα αυξανόμενες διαστάσεις του σκανδάλου της VW στρέφουν την προσοχή και στον ρόλο του κράτους στο πεδίο του ελέγχου των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των γερμανών Πρασίνων Όλιβερ Κρίσερ ασκεί κριτική στη γερμανική κυβέρνηση, επισημαίνοντας ότι σε προχθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής Μεταφορών της βουλής κατέστη σαφές ότι «δεν υπάρχουν καθόλου κρατικοί έλεγχοι στο θέμα των καυσαερίων». Όπως δήλωσε στο γερμανικό ραδιόφωνο Deutschlandfunk, «επιτρέπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει μόνη της ελέγχους, προσκομίζει στη συνέχεια κάποιες αναφορές, εκεί πάνω μπαίνει μετά μια σφραγίδα και αυτό ήταν. Δεν υπάρχει πλέον κρατικός έλεγχος όπως τον ξέρουμε από άλλους τομείς».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέδειξαν «αλαζονεία»
Ο πράσινος βουλευτής αμφισβητεί την αξιοπιστία της VW και τις διακηρύξεις του νέου επικεφαλής του ομίλου Ματίας Μίλερ περί διαφάνειας. Όπως τόνισε, «πρόκειται ακριβώς για αυτόν τον επικεφαλής που είναι υπεύθυνος και για την Porsche, για την οποία γίνεται λόγος αυτό το διάστημα. Όλα αυτά τα άτομα ήταν κομμάτια του συστήματος. Αυτό δεν ήταν πραγματικά νέο ξεκίνημα στην Volkswagen».
Ο Όλιβερ Κρίσερ βάλλει κατά των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των αντιλήψεων που έχουν παγιωθεί στους κόλπους τους τα τελευταία χρόνια. «Στις τάξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας -και αυτό δεν αφορά μόνο την VW- υπάρχει εδώ και χρόνια μια νοοτροπία σύμφωνα με την οποία είναι εντελώς αυτονόητο ότι τα όρια εκπομπών δεν τηρούνται στον δρόμο. (…) Αυτή είναι κατά τη γνώμη μου μια αντίληψη που χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από αλαζονεία. (…) Αλλά αυτό είναι το πρόβλημα, το γεγονός ότι ένας κλάδος (σ.σ. η αυτοκινητοβιομηχανία) εμφανώς δεν είναι σε θέση να ασκήσει ουσιαστική αυτοκριτική και να πει ότι κάτι έχει πάει στραβά σε ριζικό βαθμό».
Πηγή: Deutsche Welle