«Check in» σε ξενοδοχεία μέσω νέας εφαρμογής

Η βιομηχανία της φιλοξενίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται συνεχώς οι ηλεκτρονικές κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία ανά τον κόσμο. Μία νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα ονόματι Conichi έρχεται για να προσθέσει νέα δεδομένα στον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων.

«Στόχος μας ήταν να αλλάξουμε κάπως την κατάσταση στην αγορά και να φέρουμε και πάλι κόσμο πίσω στα ξενοδοχεία», αναφέρει ο Μαξιμίλιαν Βάλντμαν, ιδρυτής του βερολινέζικου startup. Βασική προτεραιότητα είναι για τον νεαρό Βερολινέζο να ταρακουνήσει τα στάσιμα νερά του τομέα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών.

Το νέο app έχει προστιθέμενη αξία τόσο για τους ξενοδόχους όσο και για τους πελάτες. Η βασική ιδέα είναι τα προσωπικά δεδομένα του πελάτη και άλλα στοιχεία σχετικά με τις προτιμήσεις του σε δωμάτια, πρωινό, ποτά και άλλες υπηρεσίες που επιθυμεί να λάβει συλλέγονται μόνο μία φορά, όταν δημιουργείται το αρχικό προφίλ του στη συγκεκριμένη εφαρμογή.

Από εκεί και πέρα τα δεδομένα φιλτράρονται, με βάση τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές προστασίας των προσωπικών δεδομένων και στη συνέχεια αναλύονται. Έτσι κάθε φορά που ο πελάτης μπαίνει στη συγκεκριμένη εφαρμογή για αναζήτηση ξενοδοχείου, το σύστημα του προτείνει αυτόματα εκείνα που συνάδουν με τις προτιμήσεις του.

 

Η ψηφιοποίηση δεν συνεπάγεται την ανωνυμία

«Η εξατομίκευση είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχούς ψηφιοποίησης των υπηρεσιών», αναφέρει ο Τομπίας Κόλμαν, καθηγητής ηλεκτρονικού εμπορίου από το Πανεπιστήμιο του Ντούισμπουργκ, υπογραμμίζοντας ότι στην ψηφιακή εποχή κερδίζει όποιος καταφέρει πρώτος να καταγράψει ηλεκτρονικά τις προτιμήσεις των πελατών.

Όπως επισημαίνει ο γερμανός καθηγητής οι ψηφιακές λύσεις κάνουν σήμερα πολλές από τις καθημερινές συναλλαγές πιο εύκολες και γρήγορες. Πολλοί είναι λοιπόν οι τομείς της οικονομίας που ψηφιοποιούνται και δε διστάζουν να ενταχθούν σε καινοτόμα app.

«Έτσι πολλά ξενοδοχεία αναγνωρίζουν πλέον ότι πρέπει να μπουν στον ψηφιακό ανταγωνισμό», αναφέρει ο Μαξιμίλιαν Βάλντμαν. Ωστόσο ο ίδιος εκτιμά ότι μακροπρόθεσμα μια πιθανή απόλυτη κυριαρχία των ψηφιοποιημένων υπηρεσιών στον τομέα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ενδέχεται να στοιχίσει σε πραγματικές θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή του «Conichi» στόχος της νέας εφαρμογής δεν είναι πάντως να υποκαταστήσει τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, ούτε να αντικαταστήσει τους πραγματικούς εργαζομένους από ψηφιακούς βοηθούς.

Αντίθετα έχει ως απώτερο στόχο την ενσωμάτωση «έξυπνων» ηλεκτρονικών λειτουργιών στην κανονική ροή των ξενοδοχειακών δραστηριοτήτων.

 

Ακολουθώντας τα βήματα του πελάτη

Το ηλεκτρονικό σύστημα Conichi λειτουργεί σαν σύστημα πλοήγησης με ένα πομπό (Beacon) που παραπέμπει σε μια τεχνολογία τύπου GPS. Σε κάθε αναζήτηση ενεργοποιείται το εν λόγω σύστημα, στέλνoντας σήμα αναφορικά με τα διαθέσιμα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην γύρω περιοχή και πληρούν τις προσωπικές επιλογές του εκάστοτε πελάτη.

Η κράτηση γίνεται έτσι αυτόματα στο πλησιέστερο ξενοδοχείο που είναι καταχωρημένο στη λίστα του Conichi. Με άλλα λόγια οι πελάτες δεν χρειάζεται να έχουν κάνει από πριν κράτηση, αφού με το που φτάσουν στο συμβεβλημένο ξενοδοχείο τα πάντα λειτουργούν αυτόματα. Δεν χρειάζεται να δώσουν εκ νέου προσωπικά στοιχεία στην είσοδο, ούτε να πληρώσουν, αφού αυτές οι διαδικασίες έχουν γίνει ήδη μέσω της εφαρμογής.

Όπως αναφέρει ο Βάλντμαν το δίκτυο των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων αυξάνεται συνεχώς. Ήδη στην υπηρεσία Conichi έχουν εγγραφεί 50 ξενοδοχεία στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία. Στο μεταξύ ήδη από αρχές Σεπτεμβρίου η ιστοσελίδα ξενοδοχειακών κρατήσεων HRS συνεργάζεται με την εφαρμογή Conichi, η οποία φιλοδοξεί με τον τρόπο αυτό να αυξήσει τους εγγεγραμμένους χρήστες της σε 20 εκατομμύρια. Ένα φιλόδοξο πλάνο, που όμως έχει σοβαρές πιθανότητες να υλοποιηθεί.

Πηγή: DW

Exit mobile version