To δημοφιλές πρόγραμμα διαχείρισης των πετρελαιοκινητήρων της Bosch που χρησιμοποιούν αρκετές κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένου και του Volkswagen Group, δεν ήταν προγραμματισμένο εκ των προτέρων για να ανιχνεύσει πότε ένα όχημα βρισκόταν σε φάση δοκιμών εκπομπών εργαστήριο, σύμφωνα με την αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος EPA.
Αντ ‘αυτού, η VW είχε τροποποιήσει το λογισμικό του κινητήρα για να ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου των εκπομπών του οχήματος, όταν δοκιμάζονται στο εργαστήριο και στη συνέχεια, απενεργοποιούνταν όταν το όχημα ήταν στο δρόμο, δήλωσε στο Automitive News Europe στέλεχος της EPA.
Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα διαχείρισης στους πετρελαιοκινητήρες ωστόσο τα αυτοκίνητά της δεν είναι εξοπλισμένα με το «ειδικό» λογισμικό ανέφερε στέλεχος της εταιρείας.
Επίσης η BMW είναι πελάτης της Bosch ωστόσο και η συγκεκριμένη εταιρεία ανέφερε πως οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων της είναι ίδιες στο εργαστήριο αλλά και στο δρόμο.
Αντίθετα η VW αναγνώρισε ότι τροποποίησε το λογισμικό του κινητήρα για να παρακάμψουν τα πρότυπα εκπομπών των ΗΠΑ.
Επειδή η Bosch παρέχει την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, που ονομάζεται EDC17, και βασικού λογισμικού σε σχεδόν όλους τους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες που πωλούνται στις ΗΠΑ οι αμερικανικές Αρχές έχουν εκφράσει ανησυχίες πως θα ήταν εύκολο και για άλλους κατασκευαστές να παρακάμψουν τους κανόνες εκπομπών ρύπων των ΗΠΑ.
Η Bosch από την μεριά της τόνισε σε σχετική ανακοίνωση πως προμηθεύει με εξαρτήματα με συγκεκριμένες προδιαγραφές τις αυτοκινητοβιομηχανίες και η ενσωμάτωσή τους είναι ευθύνη του εκάστοτε κατασκευαστή.
Ωστόσο οι αμερικανικές Αρχές εκτιμούν πως δεν είναι ξεκάθαρος ο ρόλος της Bosch και αν συνεργάστηκε με την VW ώστε να τροποιηθεί το λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα ή αν γνώριζε τις προθέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πάντως η Bosch αρνήθηκε να σχολιάσει τέτοιες ερωτήσεις αναφέροντας πως οι επιχειρηματικές σχέσεις με τους πελάτες είναι εμπιστευτικές…
Η Bosch άλλωστε είχε προειδοποιήσει από το 2007 είχε προειδοποιήσει τη VW ότι θα ήταν παράνομο να τροποποιήσει το λογισμικό σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild…
Γιώργος Κ. Ανδρής