Ανεβαίνουν οι διαδικτυακές πωλήσεις τέχνης

Οι πωλήσεις έργων τέχνης γίνονται κατά βάση εκτός διαδικτύου. Ωστόσο, ολοένα περισσότεροι καλλιτέχνες και start-up επιχειρήσεις επιδιώκουν να προσελκύσουν πιθανούς αγοραστές μέσω ίντερνετ.

H 49η Art Cologne υποδέχεται από τις 15 Απριλίου το φιλότεχνο κοινό. Στη μεγαλύτερη έκθεση τέχνης στη Γερμανία φιλοξενούνται και πωλούνται έργα 200 γκαλερί από 23 χώρες. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δουν και να αξιολογήσουν από κοντά τα εκθέματα.

Μία πτυχή της Art Cologne είναι και το διαδίκτυο, ωστόσο μία έκθεση σαν αυτή δεν θα μπορούσε να είναι ποτέ καθαρά ψηφιακή. Ο Ντάνιελ Χαγκ, διευθυντής της Art Cologne, βλέπει το διαδίκτυο κυρίως ως επιταχυντή της επικοινωνίας ανάμεσα σε γκαλερί και συλλέκτες. Όπως επισημαίνει, «οι περισσότεροι συλλέκτες θέλουν να δουν το έργο τέχνης με τα μάτια τους πριν το αγοράσουν».

Ωστόσο, τα έργα τέχνης προσελκύουν πελάτες και μέσω διαδικτύου. Το 2013 ο τζίρος των πωλήσεων έργων τέχνης στο ίντερνετ ανήλθε σε 2,5 δις ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας European Fine Art Fair, που αξιολογεί κάθε χρόνο την παγκόσμια αγορά τέχνης. Το ποσό μπορεί να φαντάζει μεγάλο, ωστόσο αντιστοιχεί μόλις στο 5% των παγκόσμιων πωλήσεων τέχνης και αρχαιοτήτων. Μέσω διαδικτύου πωλούνται κυρίως πολύ καινούργια έργα. Σημαντικό μερίδιο έχουν και οι καλλιτεχνικές εκτυπώσεις και οι φωτογραφίες.

Προοπτικές ανάπτυξης της διαδικτυακής αγοράς τέχνης

Η σημασία του διαδικτύου για την τέχνη αυξάνεται διαρκώς, λέει η βερολινέζα καλλιτέχνιδα Στέφανι Σέρερ, η οποία συμμετέχει σε πολλά καλλιτεχνικά δίκτυα, χρησιμοποιεί κατά κόρον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πουλά τα έργα της μέσω διαδικτυακών πόρταλ. «Ωστόσο, δεν μπορεί να περιμένει κανείς ότι αν φτιάξει μια ιστοσελίδα θα αρχίσει αμέσως τις πωλήσεις. Όχι, το διαδίκτυο είναι σαν σπόρος που πρέπει να ωριμάσει, χρειάζεται υπομονή».

«Το ενδιαφέρον για έργα νέων καλλιτεχνών είναι τεράστιο», λέει η Τζένι Σόιλ, η οποία ίδρυσε τη start-up εταιρεία start your art, ένα διαδικτυακό πόρταλ στο οποίο δημοπρατούνται κυρίως έργα άγνωστων καλλιτεχνών. Η γερμανίδα ιστορικός τέχνης φροντίζει ώστε οι καλλιτέχνες που πωλούν τα έργα του μέσω της ιστοσελίδας της να πληρούν αυστηρά κριτήρια. «Δεν είναι όλοι εξειδικευμένοι καλλιτέχνες. Πρέπει όμως να έχουν κάτι, να είναι ενδιαφέροντες».

Η Τρίσια Ραμπ, ιδιοκτήτρια της αμερικανικής διαδικτυακής εταιρείας πώλησης έργων τέχνης, λέει ότι είναι δύσκολο να πωληθεί κάτι ακριβό μέσω διαδικτύου. Σε κάθε περίπτωση η αγορά έργων τέχνης στο διαδίκτυο θα αναπτυχθεί, υπογραμμίζουν οι αναλυτές της European Fine Art Fair, εκτιμώντας ότι το 2020 ο τζίρος μπορεί να ανέλθει σε 10 εκατομ. ευρώ.

 

Πηγή: Deutsche Welle



Exit mobile version