Amazon και Netflix στρέφονται δυναμικά στην κινηματογραφική παραγωγή

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες βίντεο κατά παραγελία Amazon και Netflix περνώντας στην παραγωγή σειρών το 2013 στράφηκαν αποφασιστικά στον κινηματογράφο το 2015.

Καθώς θεωρούνταν μέχρι σήμερα αποκλειστικά μικροί παίκτες, που αγόραζαν τις ταινίες μετά την προβολή τους στις αίθουσες, κυρίως στην τηλεόραση, άρχισαν να επενδύουν στην αποκλειστικότητα των δικαιωμάτων. Σε τέτοιο σημείο που σήμερα, οι δύο πλατφόρμες έγιναν οι πρώτοι αγοραστές κατά τη διάρκεια του αμερικανικού κινηματογραφικού φεστιβάλ στο Sundance.

Αφού υπέγραψε μια επιταγή 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το “Μanchester” πέρυσι, το Amazon πλήρωσε 12 εκατομμύρια τον Ιανουάριο για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα της ρομαντικής κωμωδίας “The Big Sick”.

Το Netflix πλήρωσε 12,5 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο, για τα δικαιώματα της δραματικής ταινίας “Mississippi”.

Με έναν προϋπολογισμό 6 δισεκ. δολαρίων για το 2017, αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το 2016, το Netflix διοχετεύει σταδιακά προς τον κινηματογράφο όλο και περισσότερο περιεχόμενο αφιερωμένο στην τηλεόραση.

Η τηλεοπτική βιομηχανία είχε ήδη γιορτάσει το πέρασμα του Netflix στην ενηλικίωση τιμώντας το από το 2013 με 17 Emmys, τα αμερικανικά βραβεία του είδους, στις σημαντικότερες κατηγορίες. Το 2015, ακολούθησε το Amazon κερδίζοντας τα πρώτα του πέντε Emmys.

Αν Amazon και Netflix στηρίζονται και τα δύο σε μια βάση διανομής στο Διαδίκτυο με συνδρομή, διαφέρουν αισθητά στον οικονομικό τους μοντέλο για τον κινηματογράφο.

Το Amazon επέλεξε τη διανομή αρχικά στις αίθουσες, όπως έγινε με την ταινία “Μια πόλη δίπλα στη Θάλασσα”, πριν από την προβολή στην πλατφόρμα του σε έναν δεύτερο χρόνο.

Το Netflix θα ήθελε να προτείνει τις ταινίες του ταυτόχρονα στις αίθουσες και στο Διαδίκτυο, αλλά προσέκρουσε επανειλημμένα στους διανομείς που φοβούνται μήπως αποδυναμωθεί το μοντέλο τους.

Μέχρι τώρα, όταν πετύχαινε τους σκοπούς του, ο όμιλος αναγκαζόταν να περιορίζεται σε μια χούφτα αίθουσες, κάτι που δεν συνιστά έναν πραγματικό δίαυλο διανομής. Τον Οκτώβριο υπέγραψε μια συνεργασία με τις προϋποθέσεις αυτές, με την αλυσίδα κινηματογράφων iPic για τις αίθουσές της στις ΗΠΑ.

Ο Ριντ Χάστινγκς δεν υποχωρεί σε αυτό, ακόμη κι αν η προσέγγισή του εξοργίζει περισσότερο από έναν στον κόσμο του κινηματογράφου. “Οι ιδιοκτήτες των αιθουσών στραγγαλίζουν τον κινηματογράφο. Δεν υπήρξε καμιά καινοτομία στην οικονομία του κινηματογράφου αυτά τα 50 τελευταία χρόνια”, δήλωσε τον Οκτώβριο.

Επιλέγοντας τη γραμμή αυτή, ο γενικός διευθυντής του Netflix στερείται επί του παρόντος την επιτυχία που γνώρισε το Amazon με το “Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα”, μια παραγωγή προϋπολογισμού 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων που ήδη απέφερε έσοδα 46 και πλέον εκατομμυρίων δολαρίων στο αμερικανικό box-office και 66,9 εκατομμυρίων δολαρίων από πωλήσεις εισιτηρίων μέχρι σήμερα.


Exit mobile version