Αγωγές εναντίον της VW έχουν κατατεθεί σε 37 Πολιτείες των ΗΠΑ

To μεγάλο σκάνδαλο της VW ξεκίνησε στις ΗΠΑ όταν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος αποκάλυψε την παραποίηση στις τιμές ρύπων σε πετρελαιοκίνητα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ορισμένα από τα επίμαχα αυτοκίνητα κατασκευάζονται στο μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής στις ΗΠΑ, στην πόλη Τσατανούγκα της πολιτείας του Τενεσί.

Ο Τζιμ Κόπινγκερ είναι δήμαρχος στην περιοχή Χάμιλτον Κάουντι, στην οποία ανήκει και η πόλη Τσατανούγκα. Τα τελευταία επτά χρόνια η VW διατηρεί το μοναδικό της εργοστάσιο κοντά στο Νάσβιλ.

Η γερμανική εταιρεία είναι σημαντικός οικονομικός παράγοντας στην περιοχή. Ο δήμαρχος πάντως προσπαθεί να κρατήσει χαμηλούς τόνους αναφορικά με το σκάνδαλο. «Τότε είχαν υποσχεθεί 2000 θέσεις εργασίας.

Σε ορισμένες περιόδους ήταν μέχρι και 3000. Εάν πάτε στο εργοστάσιο, θα δείτε ότι όλα προετοιμάζονται για την παραγωγή του νέου Πασάτ και του τζιπ, που προβλέπεται να κατασκευαστεί στο τέλος της χρονιάς. Τίποτα δεν έχει αλλάξει».

Μπροστά από το κτίριο του εργοστασίου πάντως κανείς από τους εργαζόμενους δεν θέλει να μιλήσει στο μικρόφωνο. Το σκάνδαλο δεν αποτελεί θέμα για τους ίδιους, λένε, και δεν ανησυχούν για τις δουλειές τους.

Στο μεταξύ σε 37 πολιτείες των ΗΠΑ έχουν κατατεθεί αγωγές απογοητευμένων πελατών στα δικαστήρια. Σύμφωνα με τον δικηγόρο Μάικλ Άντερσον, ο οποίος έχει καταθέσει ομαδική αγωγή πελατών του, το σκάνδαλο πρόκειται να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ακριβά της ιστορίας γιατί αφορά πολλές ομάδες.

Ο ίδιος εκτιμά ότι θα ακολουθήσουν αγωγές εμπόρων αυτοκινήτων, εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων, αλλά και ανθρώπων που θα μπορούν να αποδείξουν ότι επιβαρύνθηκε η υγεία τους.

«Γνωρίζουμε τι λέει η ίδια η εταιρεία και τι λένε οι έρευνες της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος: η ποσότητα οξειδίου του αζώτου στο οποίο εκτίθενται οι άνθρωποι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε ασθματικούς. Πιστεύω ότι δεν μπορούμε να αποκλείσουμε αγωγές που θα αφορούν θέματα υγείας».

 

Η επόμενη μέρα

Για την πόλη η VW είναι ένας μεγάλος εργοδότης αλλά όχι ο μεγαλύτερος, επισημάνει ο Γούιλιαμ Κιλμπράιντ από το εμπορικό επιμελητήριο και εξηγεί ότι εάν κάποιοι εργαζόμενοι δεν είναι απαραίτητοι για την VW για ορισμένο διάστημα, τότε υπάρχουν αρκετοί άλλοι τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να απορροφηθούν.

«Η Βόρεια Αμερική είναι μια μεγάλη αγορά. Τώρα, χωρίς να γνωρίζω πολλά για το επιχειρηματικό σχέδιο, για τη Βόρεια Αμερική και ακόμη και για μερικές περιοχές στο Μεξικό αυτό είναι το εργοστάσιο της περιοχής. Είναι ένας πολύ δυνατός όμιλος και αυτό θα είναι σίγουρα επώδυνο. Αλλά θα τα καταφέρουν».

Η ατμόσφαιρα στην Τσατανούγκα είναι τεταμένη, αλλά οι περισσότεροι παραμένουν ψύχραιμοι. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει επενδύσει πολλά σε αυτή την εταιρεία, που δεν παύει να είναι ένας σημαντικός οικονομικός παράγοντας για την περιοχή.

Πηγή: DW

Exit mobile version