Απόφαση -βόμβα για τις χρεώσεις που επιβάλλονται σε χειραποσκευές των επιβατών του αεροπλάνου εξέδωσε το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ). Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα μπορούν να χρεώνουν επιπλέον τις χειραποσκευές των επιβατών του αεροπλάνου εάν αυτές έχουν λογικό βάρος και διαστάσεις και τηρούν τις απαιτήσεις ασφαλείας.
Στο πλαίσιο αυτού του σκεπτικού, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητεί τώρα να θεσπιστούν κοινοί κανόνες για όλες τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να υπάρξει ένα όριο στην τιμή και στις διαστάσεις των χειραποσκευών αλλά και να απλοποιηθεί η αναζήτηση μεταξύ διαφορετικών εταιρειών για τους υποψήφιους επιβάτες.
Τι λέει ο γενικός γραμματέας και εκπρόσωπος της καταναλωτικής οργάνωσης Facua
Για τις χρεώσεις που επιβάλλονται σε χειραποσκευές των επιβατών του αεροπλάνου μίλησε ο γενικός γραμματέας και εκπρόσωπος της καταναλωτικής οργάνωσης Facua, Rubén Sánchez στο RTVE.
Όπως είπε, υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες που πωλούν εισιτήρια στα οποία συμπεριλαμβάνεται το κόστος των χειραποσκευών και άλλες όχι, κάτι που αντίκειται στους κανόνες και στα δικαιώματα των καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, ορισμένοι πολίτες αναγκάζονται να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για το εισιτήριο που περιλαμβάνει το κόστος των χειραποσκευών παρόλο που ο νόμος προβλέπει πως δεν χρειάζεται να καταβάλλουν αυτήν την επιπλέον χρέωση.
Ωστόσο την ίδια στιγμή επεσήμανε πως ορισμένες εταιρίες δεν επιτρέπουν στους επιβάτες να μπουν στο αεροπλάνο εάν δεν πληρώσουν πρώτα αυτή την επιπλέον χρέωση χειραποσκευών. Επομένως σε αυτήν την περίπτωση οι πολίτες μπορούν μετά να ζητήσουν την επιστροφή του επιπλέον κόστους απευθείας από την αεροπορική εταιρεία, αφού όμως πρώτα έχουν πληρώσει το εισιτήριο.
Και συνέχισε λέγοντας πως οι επιβάτες του αεροπλάνου που θα πληρώσουν περισσότερα χρήματα για τις χειραποσκευές θα μπορούν να διεκδικήσουν τη διαφορά από την εταιρεία και εάν αυτή αρνηθεί, τότε μπορούν να την καταγγείλουν στην Αρχή καταναλωτών της αυτόνομης κοινότητάς τους ή ακόμα και να προσφύγουν στο δικαστήριο, καθώς πρόκειται για δικαστική αξίωση όπου ούτε πληρεξούσιος δικηγόρος απαιτείται.
Για να το κάνουν αυτό οι πολίτες θα πρέπει να προσκομίσουν απόδειξη πληρωμής και ένα στιγμιότυπο οθόνης που να δείχνει ότι η εταιρεία τους ζήτησε να πληρώσουν πιο ακριβό το εισιτήριο προκειμένου να μεταφέρουν τις χειραποσκευές. Σύμφωνα με τον Rubén Sánchez, για να ενημερωθούν περαιτέρω οι πολίτες για το θέμα αυτό αναφορικά με τους υφιστάμενους κανόνες και τα δικαιώματα τους, αλλά και το τι ισχύει σε περίπτωση καθυστερήσεων και ακύρωσης πτήσεων μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο τους Κρατικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Αεροπορίας (AESA).