Μέχρι σήμερα οι “μερακλήδες” κυριαρχούν και στο γρήγορο φαγητό: το παραδοσιακό, πικάντικο “σνίτσελ του κυνηγού” και το γλυκοπιπεράτο λουκάνικο με σως κάρυ παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων για 25η συνεχή χρονιά στη Γερμανία, παρά τις επιτακτικές εκκλήσεις των ειδικών για ισορροπημένη διατροφή.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα της γερμανικής εταιρείας Apetito, που ειδικεύεται στη μαζική εστίαση επαγγελματικών χώρων. Το μεσημεριανό φαγητό στις καντίνες επιχειρήσεων και οργανισμών παραμένει το μεγαλύτερο “φιλέτο” της γερμανικής αγοράς, ενώ αυξάνονται συνεχώς και οι παραγγελίες από οίκους ευγηρίας.
Ωστόσο, αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος οι θιασώτες της υγιεινής διατροφής, ιδιαίτερα στην τρίτη ηλικία, αλλά επίσης και σε σχολεία ή νηπιαγωγεία. Για πρώτη φορά η Apetito αποφάσισε να εντάξει στο ερωτηματολόγιό της γευστικές επιλογές για χορτοφάγους και η ανταπόκριση ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Τις πρώτες θέσεις στη σχετική λίστα κατέκτησαν τα ζυμαρικά καπελέτι με πέστο βασιλικού, αλλά και το ταπεινό πληγούρι με κάρυ. Όσο για τις αγαπημένες απολαύσεις των παιδιών, είναι τα ραβιόλια με λαχανικά και η ζεστή ντοματόσουπα με κεφτεδάκια.
Υπέρ της “υγιεινής διατροφής” οι εργοδότες
Η Ούρσουλα Γκίρεσερ, διευθύντρια του Ινστιτούτου για τη Διατροφή, τον Αθλητισμό και την Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (ESG) με έδρα το Έσεν, λέει ότι οι περισσότεροι εργοδότες ενθαρρύνουν πλέον το προσωπικό να προτιμήσει τη βιολογική διατροφή και τα ελαφριά γεύματα. Όχι μόνο για γενικότερους λόγους υγείας, αλλά και για να προληφθεί το φαινόμενο που οι Γερμανοί αποκαλούν σκωπτικά “το κώμα μετά την καντίνα”. Δηλαδή το βαρύ στομάχι μετά από ένα μεσημεριανό πλούσιο σε θερμίδες, το οποίο όχι μόνο δεν ευνοεί την παραγωγικότητα του εργαζόμενου, αλλά προκαλεί απώλεια αυτοσυγκέντρωσης και υπνηλία. “Προφανώς ο εργοδότης θέλει να αποφύγει αυτές τις παρενέργειες, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να προσφέρει και μια καλύτερη επιλογή στο προσωπικό” λέει η Ούρσουλα Γκίσερερ.
Προκειμένου να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι, πολλές επιχειρήσεις κέιτερινγκ συνεργάζονται πλέον με ειδικούς διατροφολόγους, επιλέγοντας πιάτα “κομμένα και ραμμένα”, ή τέλος πάντων μαγειρεμένα, για τις ανάγκες του πελάτη. Από κει και πέρα όμως, είναι σημαντικό να πλασάρονται τα υγιεινά γεύματα με τον κατάλληλο τρόπο, ώστε να προσελκύουν τον κόσμο. Μία καλή ιδέα, λέει η Ούρσουλα Γκίσερερ, είναι ένας μπουφές με δροσερές σαλάτες, που θα προσφέρει στον πελάτη τη δυνατότητα να συνδυάζει εκείνος στο πιάτο του όσα υλικά θέλει και επιπλέον να επιλέγει ο ίδιος το μέγεθος της μερίδας του.
Αυξάνεται ο τζίρος του κλάδου
Με όλα αυτά, η ζήτηση για γρήγορο φαγητό και υπηρεσίες κέιτερινγκ αυξάνεται συνεχώς στη Γερμανία. Το 2016 η Apetito κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της κατά 10%, φτάνοντας τα 206 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με το κλαδικό περιοδικό GV Praxis, η Apetito είναι σήμερα το Νο 5 στην αγορά, ενώ την πρώτη θέση κατέχει η εταιρία Compass με έδρα το Έσμπορν της Έσσης. Συνολικά ο κλάδος καταγράφει αυξημένο τζίρο κατά 4,5% μέσα στο 2016.
Πηγή: DW