Υπερωριακή και νυχτερινή υπερωριακή εργασία: Έρχεται προσαυξημένη μηνιαία αποζημίωση σε εργαζόμενους-Ποιους αφορά

αποζημίωση

Προσαυξημένη μηνιαία αποζημίωση για υπερωριακή και νυχτερινή υπερωριακή εργασία θα χορηγείται σε ορισμένους εργαζόμενους του δημοσίου τομέα.

Όπως αναφέρεται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β’  με τίτλο” Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης ” καταβάλλεται, κάθε μήνα, στους συνεργάτες, στην προσωπική ασφάλεια, στους οδηγούς καθώς και στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας που αποσπάται ή διατίθεται στα Γραφεία Περιφερειαρχών, προσαυξημένη αποζημίωση για υπερωριακή και νυχτερινή υπερωριακή εργασία και συγκεκριμένα συνολικά, τον μήνα για κάθε υπάλληλο:

α) 15 ώρες για υπερωριακή εργασία,

β) 7 ώρες για νυχτερινή υπερωριακή εργασία και

γ) 8 ώρες για εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.

Επίσης με τα άρθρα 19-22 του νομοσχεδίου παρέχεται το δικαίωμα στα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, καθώς και στους περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες και στους προέδρους περιφερειακών συμβουλίων, να αρνηθούν την αποζημίωση ή αντιμισθία τους, ή και να την παραχωρήσουν προς οποιονδήποτε κοινωνικό σκοπό. 

Ακολουθεί ολόκληρο το νομοσχέδιο

Αναλυτικά στο νομοσχέδιο αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 18:  Καταβολή αποζημίωσης στο προσωπικό σωμάτων ασφαλείας που υπηρετεί σε γραφεία Περιφερειαρχών – Τροποποίηση υποπερ. (β) περ. 2 παρ. Γ άρθρου 20 ν. 4354/2015 και υποπερ. γ’ περ. Δ άρθρου 127 ν. 4472/2017 .

Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. (β) της περ. 2 της παρ. Γ του άρθρου 20 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), περί αποζημίωσης για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου,
προστίθενται οι λέξεις «ή στα γραφεία Περιφερειαρχών» και η υποπερ. (β) διαμορφώνεται ως εξής:

«(β) Για τους συνεργάτες των ιδιαίτερων γραφείων, την προσωπική ασφάλεια και τους οδηγούς, που είναι αποσπασμένοι ή διατίθενται στα ιδιαίτερα γραφεία Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων ή στα γραφεία των Υπηρεσιακών Γραμματέων ή στο γραφείο του Γενικού Αρχειοθέτη του Κράτους ή στα Γραφεία Περιφερειαρχών, συνολικά το μήνα για κάθε υπάλληλο, ως ακολούθως:

αα) Υπερωριακή εργασία (μέχρι 22ης ώρας) 15 ώρες,

ββ) Νυχτερινή υπερωριακή εργασία (από 22ης ώρας μέχρι 6ης πρωινής) 7 ώρες,

γγ) Εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες (από 6ης πρωινής μέχρι 22ης ώρας) 8 ώρες. Η δαπάνη που προκαλείται από την παραπάνω εργασία των περιπτώσεων α` και β` βαρύνει τις πιστώσεις των προϋπολογισμών των φορέων στους οποίους οι ανωτέρω παρέχουν τις υπηρεσίες τους.».

2. Στο πρώτο εδάφιο της περ. γ) της παρ. Δ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), περί επιδομάτων, προστίθεται η λέξη «Περιφερειαρχών, » και η περ. γ) διαμορφώνεται ως εξής:

«γ. Στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας που αποσπάται ή διατίθεται ως προσωπικό ασφαλείας σε γραφεία μελών της Κυβέρνησης, υφυπουργών, γενικών και ειδικών γραμματέων, Περιφερειαρχών, καθώς και στο αστυνομικό προσωπικό της Υπηρεσίας Προστασίας Προέδρου της Δημοκρατίας που ασκεί καθήκοντα ασφαλείας, καταβάλλονται οι αποζημιώσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και υπερωριακή αποζημίωση σύμφωνα με την παρ. Γ2 του άρθρου 20 του ν. 4354/2015 (Α` 176). Στην περίπτωση που το εν λόγω
προσωπικό εκτελεί διοικητικά καθήκοντα στα ως άνω γραφεία, δικαιούται υπερωριακή αποζημίωση σύμφωνα με την παρ. Α2 του ίδιου άρθρου».

Άρθρο 19 Σύσταση Επιστημονικής Επιτροπής Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Κινδύνων και Κρίσεων

– Προσθήκη άρθρου 164Β στον ν. 3852/2010  Στον ν. 3852/2010 (Α’ 87), μετά από το άρθρο 164Α, προστίθεται άρθρο 164Β ως εξής:

«Άρθρο 164Β Επιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Κινδύνων και Κρίσεων

1. Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου δύναται να συστήνεται Επιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης και Αντιμετώπισης Κινδύνων και Κρίσεων, η οποία αποτελείται από τον
Πρόεδρο και οκτώ (8) μέλη, με θητεία η οποία καθορίζεται με την απόφαση συγκρότησής της
και δεν μπορεί να υπερβαίνει τη λήξη της θητείας των μελών του περιφερειακού
συμβουλίου.
Ως μέλη της Επιτροπής ορίζονται:

α) ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ή οριζόμενο από αυτόν πρόσωπο,

β) ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ή οριζόμενο από αυτόν πρόσωπο,

γ) ένας (1) εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που ορίζεται με απόφαση του πρόεδρου του,

δ) ένας εκπρόσωπος του Γεωτεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας, που ορίζεται με απόφαση του προέδρου του, και ε) τέσσερα (4) μέλη, εγνωσμένου κύρους και υψηλής επιστημονικής κατάρτισης με ακαδημαϊκή ή επαγγελματική εξειδίκευση στο πεδίο της διαχείρισης και αντιμετώπισης κινδύνων και κρίσεων, της προστασίας του περιβάλλοντος, του τουρισμού ή συναφή επιστημονικά πεδία, που ορίζονται με απόφαση του Περιφερειάρχη. Στην επιτροπή δύναται να μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της Επιτροπής, κατόπιν αιτήματος του Περιφερειάρχη. Με απόφαση του Περιφερειάρχη ορίζεται ο Πρόεδρος και συγκροτείται η Επιτροπή. Με την ίδια απόφαση ορίζονται έως τρεις (3) υπάλληλοι της Περιφέρειας, οι οποίοι επιφορτίζονται με τη διοικητική και τεχνική υποστήριξη της Επιτροπής.

2. Η Επιτροπή είναι αρμόδια για:

α) την εισήγηση πολιτικών διαχείρισης και αντιμετώπισης κινδύνων και κρίσεων σε περιφερειακό επίπεδο,

β) την επιστημονική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα των προτεινόμενων πολιτικών,

γ) τη γνωμοδότηση για κάθε θέμα σχετικό με τη διαχείριση και αντιμετώπιση κινδύνων και κρίσεων,

δ) τη συνεργασία με άλλες επιστημονικές επιτροπές για την προώθηση λύσεων ως προς τη διαχείριση και την αντιμετώπιση κινδύνων και κρίσεων,

ε) τον συντονισμό της διαβούλευσης με φορείς, εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων και της κοινωνίας των πολιτών σε σχέση με ζητήματα διαχείρισης και αντιμετώπισης κινδύνων και κρίσεων και την ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων της στην ετήσια έκθεση προόδου της Επιτροπής,

στ) την υποβολή προτάσεων νομοθετικών παρεμβάσεων για την επικαιροποίηση των στόχων, των δράσεων και μεθόδων επίτευξης αυτών, σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία και τις διεθνείς συμφωνίες.».

Άρθρο 20 Περιφερειακά έργα μείζονος σημασίας και ειδικής κατάστασης πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 186Α στον ν. 3852/2010

Στον ν. 3852/2010 (Α’ 87), μετά από το άρθρο 186, προστίθεται άρθρο 186Α ως εξής:

«Άρθρο 186Α Κατηγοριοποίηση έργων Περιφερειών

1. Τα έργα των Περιφερειών μπορούν να κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

α) Μείζονος σημασίας έργα.

Ως μείζονος σημασίας έργα νοούνται τα έργα γενικότερης σημασίας για την οικονομία όλης της χώρας, κοινής ωφέλειας υπέρ του δημοσίου, τα οποία εξυπηρετούν ανάγκες υπερτοπικού χαρακτήρα επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.

β) Έργα ειδικής κατάστασης πολιτικής προστασίας.

Ως ειδικής κατάστασης πολιτικής προστασίας νοούνται τα έργα που απαιτούνται για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση καταστροφών και λοιπών απειλών σε υπερτοπικό επίπεδο και την προστασία της ζωής, της ασφάλειας, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος, των υποδομών και των υπηρεσιών ζωτικής σημασίας από έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις ανάγκης, φυσικά ή τεχνολογικά φαινόμενα και θεομηνίες.

2. Η ένταξη των έργων της παρ. 1 στην κατηγορία των έργων μείζονος σημασίας πραγματοποιείται με απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής
Σημασίας της υπ’ αρ. 16/31.5.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου «Συγκρότηση και λειτουργία Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας» (Α’ 91), μετά από σχετική εισήγηση των οικείων Περιφερειακών Συμβουλίων. Η ένταξη των έργων της παρ. 1 στην κατηγορία των έργων ειδικής κατάστασης πολιτικής προστασίας πραγματοποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών, μετά από σχετική εισήγηση των οικείων Περιφερειακών Συμβουλίων.

3. Για έργα της παρ. 1 που απαιτούν περιβαλλοντική αδειοδότηση ακολουθείται η διαδικασία εκτίμησης της συνδρομής των προϋποθέσεων εξαίρεσης της περ. α’ της παρ. 2α του άρθρου 1 του ν. 4014/2011 (Α’ 209).

4. Με την επιφύλαξη της παρ. 3, καθώς και των προβλεπόμενων στην παρ. 5 του άρθρου 16 και στην παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 998/1979 (Α’ 289), περί προστασίας των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της χώρας, για τα έργα της παρ. 1, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η έγκριση των αδειοδοτικών απαιτήσεων πραγματοποιείται από τις κατά περίπτωση αρμόδιες Διευθύνσεις της Περιφέρειας, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών.

5. Οι ένδικες διαφορές που σχετίζονται με κάθε είδους ζήτημα που αφορά στα έργα της παρ. 1, εισάγονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκδικάζονται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών. Η σχετική δικαστική απόφαση εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών από την εκδίκαση. Το Δικαστήριο μπορεί να αναβάλει τη συζήτηση για σπουδαίο λόγο, μόνο για μια (1) φορά, σε ρητή δικάσιμο, που δεν δύναται να απέχει περισσότερο από τριάντα (30) ημέρες.».

Άρθρο 21 Οργάνωση Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αττικής – Τροποποίηση άρθρου 212 ν. 3852/2010

Στο άρθρο 212 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), περί οργάνωσης της Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αττικής, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) στην παρ. 1, αα) στο πρώτο εδάφιο, οι λέξεις «συγκροτούνται πενταμελείς συντονιστικές μητροπολιτικές επιτροπές» αντικαθίστανται από τις λέξεις «συγκροτείται μία (1) ενδεκαμελής συντονιστική  μητροπολιτική επιτροπή» και

αβ) το δεύτερο εδάφιο καταργείται,

β) στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3,

βα) οι λέξεις «Δύο μέλη» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Έξι (6) μέλη»,

ββ) οι λέξεις «δύο μέλη» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τέσσερα (4) μέλη»,

γ) αντικαθίσταται το τρίτοεδάφιο,

δ) στην παρ. 5, οι λέξεις «οικονομική επιτροπή» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Περιφερειακή Επιτροπή» και το άρθρο 212 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 212 Οργάνωση Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αττικής

1. Με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, για καθέναν από τους τομείς αρμοδιοτήτων μητροπολιτικού χαρακτήρα του άρθρου 210, συγκροτείται μία (1) ενδεκαμελής συντονιστική μητροπολιτική επιτροπή επίβλεψης και προετοιμασίας.

2. Έργο των επιτροπών αυτών είναι η προετοιμασία, η επίβλεψη, ο έλεγχος και ο συντονισμός των αντίστοιχων δράσεων μητροπολιτικού χαρακτήρα που τους έχουν ανατεθεί. Οιεπιτροπές επεξεργάζονται τα σχέδια και προγράμματα δράσης ανά τομέα αρμοδιοτήτων, ενημερώνουν και εισηγούνται στο περιφερειακό συμβούλιο τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την καλύτερη άσκηση των αρμοδιοτήτων του.

3. Μέλη των επιτροπών είναι περιφερειακοί σύμβουλοι, οι οποίοι εκλέγονται από το περιφερειακό συμβούλιο με φανερή ψηφοφορία. Έξι (6) μέλη προέρχονται υποχρεωτικά από την πλειοψηφούσα παράταξη και τέσσερα (4) μέλη από τη μειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου. Με απόφαση του Περιφερειάρχη, πρόεδρος της επιτροπής ορίζεται για καθεμία ένας αντιπεριφερειάρχης ή περιφερειακός σύμβουλος.

4. Η διάρκεια της θητείας των επιτροπών είναι δυόμιση έτη. Είναι δυνατή η ταυτόχρονησυμμετοχή των περιφερειακών συμβούλων στη μητροπολιτική επιτροπή και στις λοιπές επιτροπές του περιφερειακού συμβουλίου.

5. Για την εκλογή των μελών των μητροπολιτικών επιτροπών, τη λειτουργία, τη σύγκληση, την απαρτία, την πλειοψηφία, τη λήψη απόφασης και κάθε άλλο σχετικό θέμα ισχύουν
αναλογικά οι διατάξεις για την Περιφερειακή Επιτροπή».

Άρθρο 22 Δικαίωμα άρνησης λήψης αντιμισθίας και δικαίωμα παραχώρησης αυτής προς οποιονδήποτε κοινωνικό σκοπό – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 181 του ν. 3852/2010

Στο άρθρο 181 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), περί αντιμισθίας των αιρετών των περιφερειών, προστίθεται παρ. 10 ως εξής:

«10. Τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου ως προς την αποζημίωσή τους ανά συνεδρίαση, καθώς και οι περιφερειάρχες, οι αντιπεριφερειάρχες και οι πρόεδροι των περιφερειακών συμβουλίων ως προς την αντιμισθία τους έχουν τη δυνατότητα άρνησης λήψης αυτής ή παραχώρησης αυτής προς οποιονδήποτε κοινωνικό σκοπό. Η άρνηση ή η παραχώρηση γνωστοποιούνται με σχετική αίτηση του αιρετού προς την οικονομική υπηρεσία της οικείας περιφέρειας».

Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ

 

Exit mobile version