Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ, τα πέντε χρόνια (2009-2013), που αγγίζει το 476%, μεταξύ 50 λιμανιών παγκοσμίως, παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα στις προβλήτες δύο και τρία που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ (Cosco) και στην ένα που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Λιμένων (IAPH – International Associaton of Ports and Harbors) το λιμάνι του Πειραιά από 665.000 TEUs το 2009 έφτασε τα 3.163.000 TEUs το 2013, σημειώνοντας αύξηση 476%.
Το 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά υπολογίζεται στα 3.700.000 TEUs. Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται το λιμάνι του Duisburg στη Γερμανία, που από τα 935.000 TEUs το 2009 έφθασε στα 3.000.000 TEUs (αύξηση 321%). Ακολουθούν τα κινεζικά λιμάνια Dalian με ποσοστιαία αύξηση 239%, Taicang με 216% και Yingkou 209%. Στην έκτη θέση, με αύξηση 184% στην πενταετία βρίσκεται το λιμάνι Ambarli της Κωνσταντινούπολης. Αναφορικά με τα 18 Ευρωπαϊκά λιμάνια, τα οποία δεν συγκαταλέγονται στην αρχική λίστα των 50, ο Πειραιάς κατέλαβε την πενταετία 2009-2013 βρίσκεται στην 8η θέση.
Πρώτο λιμάνι είναι το Ρότερνταμ με αύξηση 119% στη διακίνηση κοντέινερ, ακολουθεί το Αμβούργο με αύξηση 133%, η Αμβέρσα του Βελγίου με αύξηση 117%, το Bremerhaven της Γερμανίας με 129% και το λιμάνι της Βαλένθιας στην Ισπανία με αύξηση 118%. Στα 8 Μεσογειακά Λιμάνια, τα οποία απαρτίζουν ξεχωριστή κατηγορία, ο Πειραιάς βρίσκεται στην τρίτη θέση την πενταετία 2009-2013, ενώ στην πρώτη είναι το Ισπανικό Algeciras με αύξηση 148% στη διακίνηση κοντέινερ και της Βαλένθια με αύξηση 118%.
Στο μεταξύ έως τέλος Οκτωβρίου, χωρίς καμία καθυστέρηση, θα έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοxών του ΟΛΠ σχολίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Έως τότε από το νέο υπουργό Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο νόμου που θα αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος (που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών), ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια αρχή λιμένος (port authority), που θα ασκεί διοίκηση, και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ανάλογα με τις επενδύσεις που θα γίνουν στον ΟΛΠ από το νέο επενδυτή, θα διατεθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό μέχρι και το 67% συνολικά της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco και η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες..
Επίσης οκτώ επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Πρόκειται για τις εταιρείες 1.APM Terminals, B.V. 2.Deutsche Invest Equity Partners, GmbH 3. Duferco Participations Holding S.A.4. International Container Terminal Services, Inc 5.Mitsui & Co., Ltd. 6. P&O Steam Navigation Company (DP World) 7.Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. 8.Yilport Holding Inc