Βουλή: Κόντρα κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ με αιχμή τις μετατάξεις εργαζομένων

Η
κυβέρνηση συμβιβάστηκε ως προς την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ωστόσο, έφερε προς
κύρωση μία σύμβαση βελτιωμένη και με κοινωνικό «πρόσημο», δήλωσε στη Βουλή ο
υπουργός Ναυτιλίας , Θοδωρής Δρίτσας, κατά τη συζήτηση της σύμβασης παραχώρησης
του ΟΛΠ στην COSCO. Η Νέα Δημοκρατία επέκρινε ως
ζημιογόνα για τη χώρα τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την επένδυση της COSCO.



Ο
κ. Δρίτσας είπε ότι η ιδιωτικοποίηση αυτή δεν ήταν στον προγραμματικό λόγο του
ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στο κυβερνητικό πρόγραμμά του, προσθέτοντας ότι πάγια θέση του
ήταν να βασίζεται η παραγωγική ανάπτυξη της χώρας σε δημόσιο σχεδιασμό και όχι
να αφεθεί στους κανόνες της αγοράς. «Αυτό, όμως, δεν επετεύχθη» παραδέχτηκε,
επισημαίνοντας πως απέναντι στην «παραπολιτική κριτική», η πολιτική απάντηση
είναι ότι αγνοείται σε αυτήν πως στη χώρα μεσολάβησαν συγκλονιστικά γεγονότα
εκρηκτικών διαστάσεων, που επανακαθόρισαν πάρα πολλά ζητήματα, με τρόπο άκρως
σοβαρό, που αφορούσε την προοπτική και το μέλλον της κοινωνίας.



«Αυτό
που οραματιζόμασταν εμείς κι ακόμη οραματιζόμαστε να αλλάξουμε τα πράγματα στην
χώρα, μας το στέρησαν η συμμαχία των δυνάμεων της Δεξιάς στην Ελλάδα και στην
Ευρώπη» σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας πως ο ελληνικός λαός,
παρόλα αυτά, ζήτησε από τον ΣΥΡΙΖΑ να συνεχίσει στην κυβέρνηση για να «δίνουμε
καθημερινά μάχες, με ρεαλισμό, με υποχωρήσεις και με αντεπιθέσεις όταν πρέπει».



Σχολιάζοντας
την παρατήρηση του πρώην υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ότι αυτή η κυβέρνηση,
μετά από την πολεμική που άσκησε στην επένδυση και την προηγούμενη κυβέρνηση,
«τη σύμβαση αυτή φέρνει σήμερα να ψηφίσει», ο κ. Δρίτσας, δέχθηκε πως «κινείται
στον καμβά των πρώην υπουργών της ΝΔ Βαρβιτσιώτη-Χαρδούβελη», αλλά με
σημαντικές βελτιώσεις και «πολύ μεγάλες διαφορές». Όπως είπε, αυτές αφορούν:
Στην ακτογραμμή των λιπασμάτων (που παραμένουν στο Δημόσιο), στο γεγονός ότι
δεν αναλαμβάνει το Δημόσιο αλλά ο παραχωρησιούχος το κόστος του κώδικα ISPS για
την ασφάλεια του λιμανιού, στο ότι το Λιμενικό Λιμενικό Σώμα θα εξακολουθεί να
χρησιμοποιεί προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά που είχαν εξαιρεθεί αρχικά με
αποτέλεσμα να έπρεπε να πληρώνει ενοίκιο, σε ακίνητα εκτός λιμενικής ζώνης που
παραχωρούνταν αρχικά στον παραχωρησιούχο, στην αύξηση του ποσοστού παραγωγικού
πλαφόν για την Προβλήτα 1, και στην
κατοχύρωση του ισχύοντα κανονισμού εργασίας και στις μετατάξεις που αποτελούσαν
αίτημα των εργαζομένων.



Δηλώσεις
Όλγας Κεφαλογιάννη



Εκ
μέρους της ΝΔ, η εισηγήτρια Όλγα Κεφαλογιάννη, κατηγόρησε την κυβέρνηση, τον
ίδιο τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας για «πρωτοφανές απύθμενο
θράσος» και παρουσίασε στην Επιτροπή τις δηλώσεις τους ως αντιπολίτευση και τις
σημερινές ως κυβέρνηση, ενώ αναφέρθηκε στα όσα κατήγγειλαν σε βάρος της
προηγούμενης κυβέρνησης για τη συμφωνία, σε αντιδιαστολή με τα όσα σήμερα
ψηφίζουν.



«Πέραν της διγλωσσίας» της κυβέρνησης, η κυρία
Κεφαλογιάννη κατέγραψε στις αρνητικές
παραμέτρους «της συμπεριφοράς αυτής «τη ζημιά που προκάλεσαν στη χώρα με την
αποθάρρυνση κι άλλων επενδυτώ. Επεκτείνοντας την κριτική της αξιωματικής
αντιπολίτευσης και στη σημερινή σύμβαση, η εισηγήτρια της ΝΔ επεσήμανε πως και
αυτή σημαδεύεται από παλινωδίες, στάση «υποτιθέμενης αντίστασης», νέες
καθυστερήσεις, νέες ζημιογόνες δηλώσεις και όρους επώδυνους για το Δημόσιο. Η
κ. Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στο άρθρο 11 της συμφωνίας, στο οποίο
προβλέπεται η μετάταξη στο Δημόσιο των εργαζόμενων του ΟΛΠ, κατηγορώντας την
κυβέρνηση ότι δεν διαπραγματεύτηκε με τον επενδυτή, ώστε να απορροφήσει το
σύνολο των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται το Δημόσιο. Ο επενδυτής
όφειλε να αναλάβει την υποχρέωση απορρόφησης των εργαζομένων, τόνισε και
διερωτήθηκε: «Γιατί επιβαρύνεται και πάλι ο Έλληνας φορολογούμενος για
μετατάξεις;». Η ΝΔ επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.



Τα
άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης



Κατά
της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ τάχθηκε η Χρυσή Αυγή, με τον εισηγητή της, Νικόλαο
Κούζηλο, να υποστηρίζει ότι το λιμάνι πρέπει να παραμείνει σε ελληνικά χέρια
και ότι ήταν κερδοφόρο, ενώ τώρα πωλείται για ψίχουλα, αφού το Δημόσιο θα
εισπράξει λιγότερα από το ποσό που είχε δώσει η κινεζική εταιρεία για να αγοράσει
την Προβλήτα 2, ενώ όλα τα χρήματα θα χρηματοδοτήσουν τους μισθούς και τις
μετατάξεις.



Με
τη φράση «Θοδωρή τα έμαθες τα νέα; Από το λιμάνι της αγωνίας περάσαμε στην
αγωνία και στη λαχτάρα για την εξουσία», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Οδυσσέας
Κωνσταντινόπουλος, από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και την ολοκλήρωσε
απευθυνόμενος και πάλι στον υπουργό Ναυτιλίας, λέγοντας: «Κουράγιο Θοδωρή.
Ελπίζω με την καρέκλα του υπουργείου σου να απαλύνεις τον πόνο για το ξεπούλημα
του λιμανιού». Ο κ. Κωνσταντινόπουλος, δήλωσε σύμφωνος με την ιδιωτικοποίηση,
έθεσε, ωστόσο, θέματα ως προς τα εργασιακά, αφενός εκτιμώντας πως οι μετατάξεις
των εργαζόμενων του ΟΛΠ στο Δημόσιο αποτελούν «ρουσφέτι» προς την COSCO,
αφετέρου, επισημαίνοντας πως ενώ στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου
περιλαμβάνονται τα εργασιακά, λείπουν, ωστόσο, από το κύριο σώμα. «Γιατί δεν κάνετε
το ίδιο με τον Μαρινόπουλο;» ρώτησε τον κ. Δρίτσα.



Την
έντονη διαφωνία του ΚΚΕ εξέφρασε η Διαμάντω Μανωλάκου, η οποία έκανε λόγο για
ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και περαιτέρω απορρύθμιση των εργασιακών
σχέσεων με αυτήν τη σύμβαση. «Η ενοχή σας φαίνεται και από τη διαδικασία που
ακολουθείτε» είπε και χαρακτήρισε «λόγια χωρίς αντίκρισμα» τις κυβερνητικές
εξαγγελίες για διασφάλιση των θέσεων εργασίας «σαν την εξασφάλιση των
συνταξιούχων και των συντάξεων.



Ο
Σπύρος Δανέλλης, από το Ποτάμι, εκτίμησε ως ανώφελο να αναφερθεί αυτήν τη
στιγμή κάποιος στις παλινωδίες που χαρακτήρισαν τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά σημείωσε πως
είναι ωφέλιμη μία ειλικρινής προσπάθεια «να γυρίσουμε σελίδα και να
συνεννοηθούμε», ώστε να μη φτάσουμε να «συνεννοούμαστε πάνω στα ερείπια της
χώρας».



Ωστόσο,
μίλησε για μία διαδικασία που κράτησε πέντε χρόνια, για την οποία υπάρχουν
ευθύνες και δήλωσε ότι το Ποτάμι θα υπερψηφίσει τη συμφωνία, αλλά θέτει ζήτημα
με το θέμα των μετατάξεων των υπαλλήλων του ΟΛΠ στο Δημόσιο. Ο κ. Δανέλλης
καυτηρίασε αυτήν την απόφαση της κυβέρνηση να επιβαρύνει το Δημόσιο, υπογραμμίζοντας
πως είναι η πρώτη φορά που μία ιδιωτικοποίηση αυξάνει τον δημόσιο τομέα.



Από
την Ένωση Κεντρώων, ο Μάριος Γεωργιάδης επεσήμανε ότι το λιμάνι πωλείται σε μία
δύσκολη συγκυρία, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και κατηγόρησε την
κυβέρνηση ως κύρια υπαίτια που οδηγήθηκε εδώ η κατάσταση, λόγω των παλινωδιών
της. Η Ένωση Κεντρώων δήλωσε ότι επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.




Exit mobile version