Τράπεζες: Ποια ενημέρωση πρέπει να παρέχουν στους πελάτες τους

Οι τράπεζες πρέπει να ενημερώνουν τους πελάτες για τα δικαιώματά τους με βάση σχετικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει τίτλο: “Τα δικαιώματά σας όταν κάνετε πληρωμές στην Ευρώπη”.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων απέστειλε σχετική επιστολή στα πιστωτικά ιδρύματα για την παραπάνω υποχρέωση.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων























“Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας
Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων απέστειλε στα πιστωτικά
ιδρύματα, στα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος καθώς και στα ιδρύματα πληρωμών,
επιστολή για τις υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών που απορρέουν από το
άρθρο 102 του Νόμου 4537/2018, με τον οποίο ενσωματώνεται στην εθνική έννομη
τάξη η Οδηγία 2015/2366 για τις
υπηρεσίες πληρωμών.


Ειδικότερα, οι πάροχοι υπηρεσιών
πληρωμών οφείλουν εφεξής:


  • Να αναρτήσουν στους
    διαδικτυακούς τους τόπους και να διαθέτουν σε έντυπη μορφή στα υποκαταστήματά
    τους, στους αντιπροσώπους τους καθώς και στους τρίτους προς τους οποίους έχουν
    αναθέσει δραστηριότητες, ενημερωτικό σχετικό φυλλάδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
    (https://ec.europa.eu/info/files/leaflet-your-rights-payments-eu_en).
  • Για την ανωτέρω διάθεση πληροφοριών οι πάροχοι
    υπηρεσιών πληρωμών δεν επιβάλλουν χρέωση στους πελάτες τους.
  • Όσον αφορά στα άτομα με
    αναπηρίες, απαιτείται η ενημέρωση με άλλα κατάλληλα μέσα, ώστε οι πληροφορίες
    να είναι διαθέσιμες σε προσιτή μορφή.






Τέλος, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου &
Προστασίας Καταναλωτή επέστησε την προσοχή στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών
ότι η μη συμμόρφωσή τους στις ανωτέρω υποχρεώσεις ενδέχεται να επισύρει την
επιβολή κυρώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 101 του ν. 4537/2018 σε
συνδυασμό με το άρθρο 13α του Ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών”.







Exit mobile version