Τι αποκαλύπτει η νέα μελέτη της ADAC για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Νέα μελέτη της ADAC αποκαλύπτει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 2,5 φορές λιγότερες πιθανότητες να χαλάσουν σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίστηκαν στην ανάλυση δεδομένων 3,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που έγινε το 2024 από την  Γερμανική Ένωση Αυτοκινήτων. Αναλυτικά τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν τα εξής:

Η ανάλυση

Αναλύοντας δεδομένα οχημάτων τεσσάρων ετών, διαπιστώθηκαν πως υπήρχαν 12,9 βλάβες ανά 1.000 συμβατικά οχήματα και μόλις 8,5 βλάβες ανά 1.000 ηλεκτρικά. Αυτή η διαφορά είναι μεγαλύτερη για οχήματα ηλικίας από 2 έως 4ετών, όπου έχουμε 9,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί 3,8 βλαβών ανά 1.000 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο μικρότερος αριθμός βλαβών των καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποδηλώνει ότι η αξιοπιστία έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς οι κατασκευαστές καταφέρνουν να λύσουν πολλά προβλήματα πριν βγουν τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο. Η μπαταρία εκκίνησης είναι η πιο κοινή αιτία βλαβών και για τα δύο συστήματα μετάδοσης κίνησης (EV έχουν 50% βλάβες και τα ICE έχουν 45% βλάβες), ενώ τα EV υποφέρουν συχνά από προβλήματα με τα ηλεκτρονικά του οχήματος επειδή αυτά τα συστήματα τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 12 volt που είναι ευάλωτη στις γρήγορες εκφορτίσεις. Ένας άλλος λόγος είναι ότι οι χρήστες EV ενεργοποιούν τα οχήματά τους από απόσταση (μέσω εφαρμογών) πιο συχνά από ό,τι περίμεναν οι κατασκευαστές, γεγονός που αδειάζει τη μπαταρία.

Τα ICE υποφέρουν περισσότερο από προβλήματα στον κινητήρα γιατί τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης είναι πολύ λιγότερο περίπλοκα και επομένως είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα. Τα EV δεν παράγουν τόση θερμότητα, γεγονός που σημαίνει λιγότερη φθορά.

Τέλος, τα EV αναφέρουν λιγότερα προβλήματα με τα συστήματα κλειδώματος, πιθανότατα λόγω του υψηλότερου βαθμού συνδεσιμότητας, ενώ τα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη επιβάρυνση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (1,3/1.000 βλάβες) από ό,τι στα ICE (0,9/1.000). Αυτό συμβαίνει, κυρίως, λόγω βάρους και υψηλότερων επιδόσεων.

 

Exit mobile version