Επιστολή στον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για τις καταγγελίες που διατύπωσε στο πρακτορείο Interfax σχετικά με τον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έστειλε ο πρόεδρος του ΤΑΪΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Υπενθυμίζεται ότι ο ισχυρός άνδρας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Ολέγκ Μπελοζιόροφ με συνέντευξή του στο Interfax είχε σημειώσει ότι επειδή «οι ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση, ενώ οι Ιταλοί, εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους, που είχαν τεθεί»
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο κ. Πιτσιόρλας στην επιστολή του προς τον Ολέγκ Μπελοζιόροφ, από το 2013 έως τον Ιούλιο του 2016 – διάστημα κατά το οποίο ο όμιλος των ρωσικών σιδηροδρόμων συμμετείχε στους διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- η RZD:
- Είχε πλήρη γνώση για τις προϋποθέσεις, τους όρους και τους περιορισμούς της ιδιωτικοποίησης, οι οποίοι παρέμειναν ίδιοι κατά τη διάρκεια όλων των διαγωνιστικών διαδικασιών
- Ειχε πλήρη πρόσβαση σε όλο το πληροφοριακό υλικό που βρισκόταν στο εικονικό data room της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις των υπόλοιπων συμμετεχόντων
- Συμμετείχε στις παρουσιάσεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -το 2014 και το 2016- όπως και στις επιτόπιες επισκέψεις
- Κατέθεσε σχόλια, κατά τη σχεδόν τριετή περίοδο διαβουλεύσεων, για σημαντικά ζητήματα της ιδιωτικοποίησης, όπως σημαντικές εμπορικές συμβάσεις (για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού)
- Είχε πλήρη πρόσβαση και συχνή επικοινωνία με τη συμβουλευτική ομάδα του ΤΑΙΠΕΔ
- Συναντήθηκε με αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ σε Ελλάδα και Ρωσία
- Ενημερώθηκε επακριβώς για τους περιορισμούς που καθιστούσαν αδύνατη την ικανοποίηση συνθηκών που είχαν τεθεί (από τη RZD) ως προϋποθέσεις για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό
- Ηταν πλήρως ενήμερη ότι η δημοπράτηση του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ υπήρξαν τρεις διακριτές, ξεχωριστές και μοναδικές διαδικασίες που θα θα μπορούσαν να ενοποιηθούν σε έναν διαγωνισμό
- Ηταν πλήρως ενήμερη ότι η ανοιχτή, διεθνής πλειοδοτική διαδικασία για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπήρξε μία πλήρως διαφανής διαδικασία που διεξήχθη σε πλήρη αρμονία με τους νόμους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Υπενθυμίζεται ότι ο Ολέγκ Μπελοζιόροφ με συνέντευξή του στο Interfax είχε σημειώσει ότι επειδή «οι ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν για να ολοκληρώσουν την ανάλυση, ενώ οι Ιταλοί, εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους, που είχαν τεθεί»