Αύξηση της τάξεως του 1,8% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο εφέτος σε ετήσια βάση, από αύξηση 1,1% τον Σεπτέμβριο 2018 και αύξηση 0,7% τον Οκτώβριο εφέτος. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στις μεγάλες ανατιμήσεις στα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο κ.λπ.) και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα, ότι μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου εφέτος υπήρξαν αυξήσεις κατά 2,7% στη στέγαση (λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης) και κατά 1,5% στις μεταφορές λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης.
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
-2,0% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, ζυμαρικά, νωπά ψάρια, μοσχάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, ελαιόλαδο, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
-1,2% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα κρασιά.
– 3,7% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
– 0,8% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
– 4,3% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς.
-4,3% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
– 1,3% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
2.Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
-0,9% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
– 1,3% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
-0,9% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
-0,9% στην Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
-0,1% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.