Περαιτέρω αναταράξεις στις σχέσεις μεταξύ πελατών –
προμηθευτών αναμένεται να προκαλέσει η πανδημία το 2021, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, αυτό έγκειται
στο γεγονός ότι η σημαντική μείωση
της ζήτησης σε πολλούς κλάδους
και η επακόλουθη υποχώρηση των
εσόδων για πολλές επιχειρήσεις οδηγεί σε σημαντικές
καθυστερήσεις στις πληρωμές αλλά και σε αύξηση των ποσών εκείνων
που θεωρούνται ότι δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ.
Σύμφωνα με στοιχεία
της εταιρείας ασφάλισης πιστώσεων
Atradius, οι πληρωμές σε καθυστέρηση έχουν εκτοξευθεί
πλέον στο 48% της συνολικής αξίας των πωλήσεων
μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) από 28% το 2019. Η αύξηση αυτή κατά 71% σε ετήσια βάση δείχνει αφενός
την προβληματική κατάσταση για τις επιχειρήσεις που καθυστερούν και αφετέρου
την πρόσθετη επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις που είναι
συνεπείς αλλά περιμένουν να πληρωθούν. Μια
επιδείνωση του παραπάνω
φαινομένου δυστυχώς μπορεί να λειτουργήσει ως ντόμινο στην αγορά.
Περίπου
50% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα της Atradius δήλωσαν
ότι έχουν πελάτες
με τιμολόγια σε καθυστέρηση με την καθυστέρηση να είναι μεγαλύτερη κατά
26 ημέρες ( κατά μέσον όρο) σε σύγκριση
με το 2019. Από την έρευνα
προκύπτει επίσης ότι ένα
σημαντικό μέρος των
οφειλών επιχειρήσεων προς επιχειρήσεις δεν αποπληρώνεται ποτέ. Περίπου
το 6% της αξίας των εισπρακτέων διαγράφηκε οριστικά μετά την εκδήλωση
της πανδημίας.
Ο μέσος όρος πληρωμών ανέρχεται στις 50 ημέρες, με το
52% των συμμετεχόντων να δηλώνει ότι αύξησε
τον συμβατικό χρόνο πληρωμής κατά
30 ημέρες μετά την εκδήλωση της πανδημίας.
Το 41% δεν άλλαξε τους όρους πληρωμών μετά την εμφάνιση του κορονοϊού και στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει
και ένα 7% που ζήτησε αυστηρότερους
όρους πληρωμών μετά την εμφάνιση του κορονοϊού και στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει
και ένα 7% που ζήτησε αυστηρότερους όρους, δηλαδή οι πληρωμές
να γίνουν εντός μικρότερου χρονικού διαστήματος σε σχέση με τη προ COVID-19 περίοδο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή”, ο φόβος για αλυσιδωτές επιπτώσεις
από τις καθυστερήσεις πληρωμών
αποτυπώνεται στα ακόλουθα: 55% των
επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η συσσώρευση οφειλών από τους πελάτες τους προκαλεί σε αυτές τις δυσκολία στις ταμειακές
ροές (το αντίστοιχο ποσοστό) στη Δυτική Ευρώπη, με την οποία συγκρίνεται η Ελλάδα είναι 35%) με συνέπεια να οδηγούνται με τη σειρά τους σε
δράσεις μείωσης του κόστους. Αυτές
περιλαμβάνουν κυρίως την
καθυστέρηση πληρωμών προς τους δικούς τους
προμηθευτές (49% των επιχειρήσεων) και
πάγωμα νέων προσλήψεων (44% των επιχειρήσεων).
Στην “εντατική” οι πληρωμές πελατών – επιχειρήσεων
δημοσιεύτηκε:
14:17
, 1 Ιανουαρίου 2021
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
7 ώρες πριν
Οι πολιτικές εφημερίδες 19/11/2024
7 ώρες πριν
Οι αθλητικές εφημερίδες 19/11/2024
3 ημέρες πριν
ΔΕΗ: Αυτοί είναι οι σταθμοί στον οικονομικό και ενεργειακό μετασχηματισμό της – Έρχεται μπαράζ...
4 ημέρες πριν
ΔΕΗ: Έρχονται νέες υπηρεσίες για τους καταναλωτές
7 ώρες πριν
Οι πολιτικές εφημερίδες 19/11/2024
7 ώρες πριν
Οι αθλητικές εφημερίδες 19/11/2024
7 ώρες πριν