Quantcast
Στενά παραμένουν τα περιθώρια κέρδους στη λιανική διαρκών καταναλωτικών αγαθών - enikonomia.gr
share

Στενά παραμένουν τα περιθώρια κέρδους στη λιανική διαρκών καταναλωτικών αγαθών

δημοσιεύτηκε:

Το 2016, οι περισσότερες αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης αναμένεται να επεκταθούν περαιτέρω, με τις παγκόσμιες πωλήσεις λιανικής να αυξάνονται κατά 2,7%,σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit, που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία αναλύσεων Atradius Greece.

Σε γεωγραφικό επίπεδο, η Ασία θα παρουσιάζει και πάλι την υψηλότερη -από έτος σε έτος- αύξηση του όγκου των πωλήσεων, καθοδηγούμενη από ισχυρή ζήτηση στην Κίνα και την Ινδία, αλλά και σε μεγάλες αγορές με μεσαίας κλίμακας επιχειρήσεις, όπως η Ινδονησία και το Βιετνάμ.

Στην Βόρεια Αμερική, οι προοπτικές για τις αμερικανικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης παραμένουν θετικές, ενώ η κατάσταση του λιανεμπορίου στον Καναδά είναι περισσότερο πιεστική. Οι επιδόσεις λιανικής στην Ευρώπη παρουσιάζουν ποικιλομορφία, με αγορές, όπως η Γερμανία, να αποδίδουν καλά και άλλες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, όπου οι λιανικές πωλήσεις δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα -προ κρίσης- επίπεδα, να παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις.

Στις περισσότερες αγορές, παγκοσμίως, τα περιθώρια των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης παραμένουν στενά, μιας και, παρά την γενική ανάκαμψη, οι περισσότεροι καταναλωτές παραμένουν σαφώς προσανατολισμένοι στις τιμές. Αυτό, εξακολουθεί να αποτελεί κληρονομιά της κατά το παρελθόν ύφεσης, καθώς και συνέπεια της αυξανόμενης πρόκλησης που θέτουν οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές έναντι των παραδοσιακών καταστηματαρχών: η διαφάνεια των τιμών, όπως αυτή παρέχεται στους καταναλωτές από διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης, διατηρεί την πίεση που ασκείται στα περιθώρια κέρδους, καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας τιμών.

Όπως το 2015, η επιτυχία και η ανθεκτικότητα των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης, όλο και περισσότερο, εξαρτάται σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, από την ικανότητά τους να υιοθετήσουν νέες στρατηγικές, όπως π.χ. τη δημιουργία και την επέκταση διαδικτυακών επιχειρήσεων ή και η προσφορά συμπληρωματικών υπηρεσιών. Μένει να δούμε το πώς, κυρίως οι ″μικρότεροι παίκτες″ που συχνά εμφανίζουν ασθενέστερα οικονομικά, μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο άκρως ανταγωνιστικό λιανεμπόριο διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Η σχετική μελέτη εστιάζει στις ακόλουθες αγορές με επίκεντρο τον κλάδο των Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών:

● Γερμανία: Η εύρωστη εγχώρια ζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016.

● Ολλανδία: Υψηλότερη ανάπτυξη σημειώθηκε το 2015, ωστόσο, άνισα κατανεμημένη.

● Ηνωμένο Βασίλειο: Παρουσιάζεται συνεχής αύξηση στην κατανάλωση.

● ΗΠΑ: Αύξηση των πωλήσεων αναμένεται τα επόμενα χρόνια.

● Καναδάς: Η συρρίκνωση των εορταστικών περιόδων εκπτώσεων ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις πληρωμών και πτωχεύσεις το 2016.

● Ιταλία: Συγκρατημένη ανάπτυξη αναμένεται το 2016.

● Πολωνία: Περαιτέρω ανάπτυξη αναμένεται το 2016.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.