Για μεγάλη εξοικονόμηση πόρων που πέτυχε το ελληνικό δημόσιο για την
κατασκευή των μεγάλων έργων, περιορίζοντας τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων
κατασκευαστών, διασφαλίζοντας παράλληλα τη λειτουργική ολοκλήρωση των μεγάλων
αυτοκινητοδρόμων έως τον Μάρτιο του 2017, έκανε λόγο σήμερα ο υπουργός
Υποδομων, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη του στο
ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο”.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι τα κολλημένα έργα και οι διεκδικήσεις των
παραχωρησιούχων ήταν αποτέλεσμα των συμβάσεων που κληρονόμησε η σημερινή
κυβέρνηση από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τις οποίες χαρακτήρισε «συμβάσεις
αθλιότητας». Ο υπουργός ΠΟΜΕΔΙ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στον αυτοκινητόδρομο
«Μορέας», «…από τα 536 εκατομμύρια που ήταν οι απαιτήσεις, συμφωνήθηκαν 170
εκατομμύρια και επιπλέον σε αυτά πήραμε την παράδοση δύο οδικών μελετών
συνολικής προεκτιμώμενης δαπάνης 12,3 εκ. ευρώ».
«Αυτό δείχνει και το πόσο σκληρά και κάτω από ποιες συνθήκες
διαπραγματευτήκαμε έναν – εναν του δρόμους, ένα-ένα τα έργα που κληρονομήσαμε
και τις συνέπειες που είχαν αυτά».
Για την Ιόνια Οδός ανέφερε πως θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2017 και ότι
μεγάλο μέρος της θα λειτουργεί από το
Φθινόπωρο. Από 410 εκατομμύρια ευρώ, τελικά θα στοιχίσει 174 εκατομμύρια
ευρώ, πρόσθεσε.
Για την Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με τις θεσσαλικές πόλεις, το συνολικό κόστος
της δεν θα ξεπερνάει τα 67 εκατομμύρια ευρώ από τα 250 εκατομμύρια ευρώ που
προβλέπονταν στον προηγούμενο σχεδιασμό της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ο
κ. Σπίρτζης.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν
ολοκληρωθεί τα έργα στα Τέμπη, η Ολυμπία Οδός, ο αυτοκινητόδρομος Πατρών –
Κορίνθου και η έξοδος για το Ξυλόκαστρο.