Νέες διευκρινίσεις για την εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας έδωσε σήμερα ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Βασίλης Σπανάκης, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η εταιρεία συμβούλων Νepa Economic Consulting.
Όπως είπε ο κ. Σπανάκης στην ενημερωτική συνάντηση με θέμα «Επιχειρηματικότητα και διαχείριση οικονομικών μεγεθών σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις», οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να έχουν καμία ανησυχία για την εφαρμογή όσων προβλέπονται για την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Θα λάβουμε υπόψη μας τις ιδιαίτερες ανησυχίες και τα προβλήματα κάθε κλάδου της οικονομίας.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπανάκης, στόχος του υπουργείου είναι με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας να εξασφαλιστούν σύγχρονες πρακτικές που διασφαλίζουν τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τον ασφαλιστικό φορέα και αυτό μπορεί να γίνει χωρίς να δημιουργηθεί πρόσθετο κόστος εργασίας για τις επιχειρήσεις.
Ο κ. Σπανάκης στην παρέμβαση του ανέδειξε την καθοριστική συμβολή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη μείωση της ανεργίας, στο 9,4%, επισημαίνοντας ότι δεν θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί εάν οι ΜμΕ δεν αναλάμβαναν το ρίσκο να αυξήσουν τον αριθμό θέσεων εργασίας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά στην πρόκληση της ύπαρξης κενών θέσεων εργασίας για να καλύψουν ανάγκες που υπάρχουν, σε πολλούς κλάδους, ανέφερε ο κ.Σπανούλης, επισημαίνοντας τον στόχο της κυβέρνησης για περαιτέρω μείωση της ανεργίας στο 8%. Αναφέρθηκε επίσης στον ρόλο της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) να συνταιριάξει τις ανάγκες της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση και κάλεσε τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις σχετικές πρωτοβουλίες και δράσεις που αναλαμβάνει (μέρες καριέρας κλπ).
Ο υφυπουργός Εργασίας αναφέρθηκε και στα θέματα αύξησης του μέσου αλλά και του κατώτατου μισθού και στην πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών της κυβέρνησης στα ζητήματα αυτά, ενώ εξήρε πρωτοβουλίες επιχειρήσεων για την αύξηση των αρχικών τους μισθών ακόμη και πάνω από τον κατώτατο μισθό. Έδωσε επίσης έμφαση σε ζητήματα Υγείας και Ασφάλειας στον χώρο εργασίας επισημαίνοντας ότι το υπουργείο έχει στοχευμένη πολιτική αναθεώρησης του σχετικού νόμου και κάλεσε τις επιχειρήσεις να καταθέσουν αναλυτικά τις προτάσεις τους στον διάλογο που έχει ξεκινήσει.
Στη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης της NEPA Economic Consulting παρεμβάσεις έκαναν επίσης η Βασιλική Λαζαράκου, πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και οι Φώτης Κουρμούσης, εκτελεστικό μέλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), Γεώργιος Παπαδημητρίου υποδιοικητής e- ΕΦΚΑ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδος
Η κυρία Λαζαράκου ανέδειξε ζήτημα σχετικά με την εισαγωγή (κόστος, νομικό πλαίσιο) μιας ΜμΕ στο χρηματιστήριο καθώς και τα οφέλη τής εισαγωγής για την ίδια την επιχείρηση, καθώς και τα εναλλακτικά εργαλεία και προϊόντα άντλησης κεφαλαίων για τις επιχειρήσεις. Έδωσε έμφαση στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, κάνοντας αναφορά σε πρόσφατες ιδιαίτερα επιτυχημένες δημόσιες προσφορές εταιρειών που προσέλκυσαν έντονο εγχώριο και διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον οδηγώντας σε υπερκαλύψεις.
Ο κ. Κουρμούσης εστίασε την παρέμβαση του σε θέματα χρηματοδότησης μιας επιχειρήσεις και τα απαιτούμενα για να χρηματοδοτηθεί, δίνοντας έμφαση στη ανάγκη ύπαρξης ενός επενδυτικού σχεδίου με όραμα, στην παρουσίαση πολιτικών διαχείρισης κινδύνων και αποπληρωμής δανείων καθώς και στην ενσωμάτωση στρατηγικών στόχων ESG. Πέρα από τα οικονομικά μεγέθη σε διεθνές και κατ’ επέκταση σε εθνικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους πρέπει να εντάσσουν πολιτικές στους τομείς ESG προκειμένου να έχουν αυξημένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, ανέφερε ο κ. Κουρμούσης.
Ο κ. Παπαδημητρίου παρουσίασε επιγραμματικά τα νέα ψηφιακά εργαλεία του ασφαλιστικού φορέα, όπως το my EFKA Live και το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, μία σύγχρονη εφαρμογή η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ σε «πραγματικό χρόνο». Επίσης το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας με σκοπό την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Νέα πλατφόρμα σε πραγματικό χρόνο θα δείχνει χρηματοδοτικά εργαλεία για κάθε επιχείρηση
Ο κ. Κόλλιας απευθυνόμενος προς τους μικρομεσαίες επιχειρηματίες είπε ότι τον ερχόμενο μήνα τίθεται σε λειτουργία από το ΟΕΕ, μετά από σχετική του πρόταση και αποδοχή από το υπουργείο, ένας διαδραστικός μηχανισμός ενημέρωσης που θα δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις να ενημερώνοντας για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους. Ειδικότερα, πρόκειται για μια πλατφόρμα μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις, συμπληρώνοντας διάφορα βασικά στοιχεία από τη λειτουργία τους, αποκτούν τη δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο να έχουν πλήρη εικόνα για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία σε επίπεδο Ελλάδος και ΕΕ που αφορούν τη δική τους επιχείρηση και τον κλάδος τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της NEPA Economic Consulting Κωνσταντίνος Πατήρης τόνισε ότι προκειμένου οι επιχειρήσεις να εφαρμόσουν όλα τα μέτρα που τίθενται σε εφαρμογή θα πρέπει να επενδύσουν σε νέα συστήματα και διαδικασίες, να εκπαιδεύσουν και να εκπαιδευτούν, να αναπτύξουν σύγχρονες τεχνολογίες και να μπορέσουν να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και να διατηρήσουν υψηλούς δείκτες. Παρουσιάζοντας επιγραμματικά τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων ο κ. Πατήρης επισήμανε ότι το μοντέλο ανάπτυξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για το 2024 θα λειτουργήσει υπό διαφορετικές συνθήκες στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρηματίες και οι επιχειρηματίες θα πρέπει να συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες των εταιρειών τους. Ο κ. Πατήρης ανέδειξε τη σημασία παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής φορολογικής πολιτικής, αναδιαρθρώσεων δανείων, υπηρεσιών payroll, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού προς τις επιχειρήσεις στην αναπτυξιακή τους πορεία και στον ρόλο που διαδραματίζει η NEPA προς την κατεύθυνση αυτή.