Quantcast
Μητσοτάκης: Σήμερα θα στείλει επιστολή στην Κομισιόν για τη διαφορετική τιμολόγηση προϊόντων από τις πολυεθνικές -Τι θα αναφέρει - enikonomia.gr
share

Μητσοτάκης: Σήμερα θα στείλει επιστολή στην Κομισιόν για τη διαφορετική τιμολόγηση προϊόντων από τις πολυεθνικές -Τι θα αναφέρει

δημοσιεύτηκε:

Σήμερα θα στείλει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν με την οποία θα  ζητεί ευρωπαϊκή παρέμβαση για τη διαφορετική τιμολόγηση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ από τις πολυεθνικές εταιρείες.

Mάλιστα σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” οι παρεμβάσεις  τις οποίες αναμένεται να ζητήσει ελληνική πλευρά είναι:

  • Πρώτον: Να μην παρεμποδίζεται η ελεύθερη διακίνηση  των αγαθών  λόγω των πρακτικών που εφαρμόζουν οι πολυεθνικές  και στην ουσία  απαγορεύουν τις λεγόμενες παράλληλες εισαγωγές. Αυτό σημαίνει πως ένας λιανέμπορος δεν μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα μιας πολυεθνικής από μια φθηνότερη αγορά αλλά στην πραγματικότητα είναι υποχρεωμένος να προμηθεύεται από τη θυγατρική που θα του  υποδειχθεί από τον όμιλο. Παλαιότερα μάλιστα υπήρχαν γραπτές συμφωνίες  οι οποίες όταν έπεφταν στην αντίληψη των αρχών ανταγωνισμού οδηγούσαν σε πρόστιμα. Πάντως ένα βασικό “όπλο” που έχει  συζητηθεί και από τις ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού στο πλαίσιο του European Competition Network ακριβώς επειδή είναι δύσκολο να αποδειχθεί ότι οι πολυεθνικές απαγορεύουν τις παράλληλες εισαγωγές είναι η υλοποίηση μεγάλων συγκριτικών ερευνών για τις τιμές σε βασικά είδη.
  • Δεύτερον: Καταπολέμηση του φαινομένου της πώλησης  του ίδιου προϊόντος σε σε διαφορετικές συσκευασίες με διαφορετικές ονομασίες μόνο και μόνο με στόχο τη μεγιστοποίηση των κερδών εις βάρος των καταναλωτών.
  • Τρίτον: Καταπολέμηση του” αμπιτραζ “δηλαδή της αγοράς προϊόντων φθηνά σε μια περιοχή και της πώλησης σε  υψηλότερη τιμή σε άλλη περιοχή.
  • Τέταρτον: Να μην υπάρχει γεωγραφική διάκριση τιμών. Το φαινόμενο αυτό με τα υπάρχοντα νομοθετικά εργαλεία αλλά και τη νομολογία είναι δύσκολο να αντιμετωπισθεί. Προσφυγή σε αρχή ανταγωνισμού μπορεί να υπάρξει μόνον όταν μια εταιρεία  που προβαίνει  σε αυτή την πρακτική κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά καθώς και όταν υπάρχουν πολύ μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές.

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.