Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν -Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ

σούπερ μάρκετ

Αυξήθηκαν κατά 1,59% οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2025 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του  2024 παρά τη μείωση -0,19% που καταγράφηκε  τον Μάρτιο 2025 σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2025, σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ.

Παράλληλα επισημαίνεται πως μείωση 0,27% καταγράφηκε στο κυλιόμενο 12μηνο (4/2024-3/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εξετάστηκε η πορεία των τιμών ανάμεσα στον Μάρτιο 2025.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ έδειξαν τα εξής:

 

Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στο 12μηνο καταγράφηκαν  στις κατηγορίες:

Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές

Μεγαλύτερες αυξήσεις στο 12μηνο καταγράφηκαν στις κατηγορίες:

Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, αλλά και την κατηγορία με τα είδη πρωϊνού, που περιλαμβάνει και πολλά είδη με σοκολάτα. Σε σχέση με τις αυξήσεις στα θαλασσινά, είναι αποτέλεσμα της προφοράς και της ζήτησης, με την αλίευση ανοιχτής θαλάσσης και τις ιχθυοκαλλιέργειες να επαρκούν οριακά για την κάλυψη της ζήτησης. Σε σχέση με τα φρέσκα κρέατα πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη λόγω της μείωσης στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων στις περισσότερες περιοχές της επαρχίας.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, στις τροφές για κατοικίδια και στα τρόφιμα παντοπωλείου λόγω και της αποκλιμάκωσης της τιμής στο ελαιόλαδο. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 5 κατέγραψαν μείωση, οι 16 αύξηση και δύο ήταν αμετάβλητες.

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση της ευρύτερης συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ:

 

 

 

Exit mobile version