Σούπερ μάρκετ: Ποιες αλλαγές θα δουν οι καταναλωτές στις προσφορές

σούπερ μάρκετ

Σημαντικές αλλαγές θα έρθουν το επόμενο διάστημα στις παραπλανητικές εκπτώσεις και στις προσφορές προϊόντων του τύπου «1+1 δώρο», «-50% έκπτωση», «2 στην τιμή του 1»  στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές.

 Αυτό θα γίνει λόγω της εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές. Υπενθυμίζεται πως η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα ανακοινώσει από την Πέμπτη, 6 Μαρτίου τον εμπλουτισμένο Κώδικα Δεοντολογίας. Σε αυτόν θα συμπεριληφθούν νέες περιπτώσεις παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας και παραδείγματα που αφορούν στις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές. Και από τη Δευτέρα, 17 Μαρτίου στα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να αποδεικνύονται όλες οι προωθητικές ενέργειες των προϊόντων μέχρι του τελευταίου λεπτού του ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση το κεντρικό στοιχείο του Κώδικα Δεοντολογίας αναμένεται να είναι ο κανόνας των 30 ημερών. Υπενθυμίζεται πως αυτός ο κανόνας εφαρμόζεται ήδη στο υπόλοιπο λιανεμπόριο και λέει τα εξής:

Παρακάτω αναφέρεται ένα παράδειγμα για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το μέτρο αυτό στα σούπερ μάρκετ.  Αναλυτικά:

Εάν μια αλυσίδα σούπερ  μάρκετ διαφημίσει ότι μια ημέρα  θα διαθέτει όλα τα κατεψυγμένα θαλασσινά με έκπτωση 10% στους πελάτες που έχουν κάρτα πιστότητας τότε αυτό δεν θωρείται προσωπική έκπτωση αλλά γενική.

Ωστόσο ο κανόνας των 30 ημερών δεν  αναμένεται να ισχύσει για τα λαχανικά, τα φρούτα, τα κρέατα,  τους καρπούς με κέλυφος, το γάλα νωπό ή παστεριωμένο, τον  βασιλικό πολτό, τα αλιεύματα, τα αυγά, τα σαλιγκάρια, τα τυριά, το γιαούρτι και τα αλλαντικά.

Και αυτό επειδή αυτά θεωρούνται νωπά και ευαλλοίωτα γεωργικά προϊόντα και τρόφιμα τα οποία, από τη φύση τους ή στο στάδιο της μεταποίησης, ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός 30 ημερών από τη συγκομιδή, την παραγωγή ή τη μεταποίηση.

Τι θα αναφέρει ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες  ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη μείωση της τιμής (ιδίως σε προσφορές / εκπτώσεις / προωθητικές ενέργειες)» που θα τεθεί σε εφαρμογή στα σούπερ μάρκετ  θα προβλέπει τα εξής:

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version