Σούπερ μάρκετ: Έρχεται επέκταση «κόφτη» στις προσφορές και για τρόφιμα: Δείτε αναλυτικά παραδείγματα

σούπερ μάρκετ

Δεν αποκλείεται ο «κόφτης» να επεκταθεί και στις προσφορές για τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ.  Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” η κυβέρνηση εξετάζει νέες παρεμβάσεις για τα τρόφιμα, με επικρατέστερο σενάριο την επέκταση του «κόφτη» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες. Από τα τελευταία μέτρα που ελήφθησαν κατά της ακρίβειας, αυτό που αφορά στα φαγητά είναι η τρίμηνη απαγόρευση προσφορών σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί.  Ένα μέτρο που τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι αποδίδει, καθώς πολλές βιομηχανίες ανακάλεσαν τις αυξήσεις τιμών που είχαν προαναγγείλει. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, τον Φεβρουάριο 2024, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων όταν την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν γίνει αυξήσεις σε 3.760 κωδικούς. Μάλιστα, στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα ακόμα περισσότερες εταιρίες θα ακολουθήσουν την ίδια τακτική, δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να πραγματοποιούν τις αγορές τους με βάση τις προσφορές.

Διεύρυνση

Σε ό,τι αφορά στην υποχρέωση των προμηθευτών να περιορίσουν τις προωθητικές ενέργειες κατά 30% σε καθαριστικά, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, έφερε μεσοσταθμική των αρχικών τιμών από 15% έως 17% σε περίπου 4.000 κωδικούς. Έτσι, στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η επέκτασή τους σε κατηγορίες τροφίμων που εμφανίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σχεδόν σε μόνιμη βάση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε γιαούρτια, δημητριακά, καφέδες, άλευρα, δημητριακά, καθώς και σε αναψυκτικά και μπίρες.

Τα παραδείγματα

Η εφημερίδα ” Ελεύθερος Τύπος” παραθέτει παρακάτω σχετικά παραδείγματα:

Κίνδυνος

Ωστόσο, για να επωφεληθούν τα νοικοκυριά και να αγοράζουν τα προϊόντα φθηνότερα σε σχέση με σήμερα, θα πρέπει οι βιομηχανίες να συνεχίσουν τις προσφορές, έστω και σε μικρότερο βαθμό. Ωστόσο, στελέχη της αγοράς τονίζουν στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” ότι αν τελικά εφαρμοστεί το εν λόγω μέτρο στα τρόφιμα, θα διαταραχθούν οι ισορροπίες στο εμπόριο, καθώς στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν είναι τόσο μεγάλα όσο στα απορρυπαντικά, στα καθαριστικά και στα είδη προσωπικής υγιεινής ή στις βρεφικές πάνες. «Μάλιστα, θα διαταράξει και τις ήδη τεταμένες σχέσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας, καθώς οι προμηθευτές πιέζουν τα σούπερ μάρκετ να επωμιστούν μέρος του κόστους των προωθητικών ενεργειών, προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν τις προσφορές.

Εκτιμήσεις για την πτώση των τιμών

1. Γιαούρτι (2+1 δώρο)

2. Στιγμιαίος καφές (200 γραμμ.)

3. Δημητριακά

4. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (2+1 δώρο)

5. Αναψυκτικά τύπου cola (5+1 δώρο)

Exit mobile version