Δεν θα καταργηθούν οι προσφορές 1+1 προϊόντων στα σούπερ μάρκετ της χώρας, όπως ξεκαθάρισε σήμερα κατά την ενημέρωση πολιτικών συντακτών ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, με αφορμή τα όσα δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.
«Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να καταργηθούν οι προσφορές 1 +1 αλλά ούτε και καμία προσφορά. Ούτε θα μπορούσε η κυβέρνηση να παρέμβει στον τρόπο που η κάθε εταιρεία επιλέγει να προωθεί τα προϊόντα της αλλά και στον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να τα αγοράζουν. Αλίμονο εάν απαγορεύαμε ένα τρόπο πώλησης προϊόντων» σημείωσε σήμερα ο κ. Μαρινάκης. «Μάλιστα συγκεκριμένα και εμείς στο σπίτι μας προτιμούμε πολύ να αγοράζουμε τις προσφορές 1 +1. Είναι πολύ πρακτικό αυτό» συμπλήρωσε.
Αυτό που είναι δεδομένο είναι πως δεν τίθεται καν θέμα κατάργησης προσφορών 1+1 προϊόντων, ξεκαθάρισε. «Αλίμονο εάν ποτέ καταργούσαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων/προσφορών. Ένα άλλο είναι ο έλεγχος που κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες για το εάν πράγματι οι προσφορές είναι προσφορές. Γιατί υπάρχει κάποιες φορές η πρακτική να βάζουμε κάτι σε προσφορά αλλά πριν το βάλουμε σε προσφορά να υπάρχει μια σχετική ανατίμηση. Αυτό είναι κάτι το οποίο ελέγχεται» είπε.
Επίσης μίλησε για τα πρόστιμα που επιβάλλει η ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία. «Ελέγχεται επιστεμμένα και είναι ένα μέρος των προστίμων. Και έχουν πάρα πολύ αποτέλεσμα όλες αυτές οι κινήσεις της ΔΙΜΕΑ και τα πρόστιμα που επιβάλλονται» είπε και ανέφερε ενδεικτικά τι έγινε αφού επιβλήθηκε πρόστιμο σε εταιρεία για αθέμητη κερδοφορία.
«Την ακριβώς επόμενη ημέρα η εταιρεία αυτή ενέταξε 50 νέους κωδικούς στο πρόγραμμα χαμηλά σταθερά για 6 μήνες τουλάχιστον 5 %. Οι κωδικοί αυτοί φτάνουν όλο και περισσότερο στον δεύτερο μεγάλο στόχο που είναι οι 1000. Γεμίζουν όλο και περισσότερο τα ράφια, να έχουν δυνατότητα οι καταναλωτές σε πολύ διαφορετικά αναγκαία προϊόντα να αγοράζουν τουλάχιστον κατά 5% και τουλάχιστον για ένα εξάμηνο τα προϊόντα αυτά» σημείωσε.
Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ
Η δήλωση Σκρέκα για τις προσφορές
Υπενθυμίζεται πως προ ημερών ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας είχε πει πως θα έρθει ρύθμιση που θα βάζει τέλος στις προσφορές και στα προϊόντα 1+1 των σούπερ μάρκετ. «Εμείς θέλουμε το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να μπει ένα φρένο σε όλες τις εκατοντάδες, τις χιλιάδες διαφορετικές προωθητικές ενέργειες που τελικά μπερδεύουν τον καταναλωτή και πολλές φορές τον οδηγούν να αγοράζει είτε περισσότερα προϊόντα είτε πιο ακριβά από αυτά που θα μπορούσε να αγοράσει εάν υπήρχε μια καθαρή τιμή στο ράφι», είχε πει .
Και είχε αναφέρει τα προβλήματα που έχουν οι καταναλωτές σχετικά με τις προσφορές προϊόντων που κάνουν τα σούπερ μάρκετ. «Εάν επισκεφτεί κανείς σούπερ μάρκετ θα δει ότι η αίθουσά του έχει μετατραπεί σε ένα παζάρι. Τι εννοώ με αυτό; 7 στα 10 προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι υπό κάποιο καθεστώς προωθητικής ενέργειας …. 50% έκπτωση … 1+1 κλπ. Εμείς αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα δεν γίνεται στον ίδιο βαθμό στις υπόλοιπες χώρες. Δηλαδή υπάρχουν εταιρείες που το 90% των προϊόντων τους πωλείται υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας, όλο τον χρόνο. Το πρόβλημα είναι το εξής:
-Πρώτον: Μπερδεύεται ο καταναλωτής. Έχουμε ένα ασανσέρ τιμών και ποτέ δεν γνωρίζει ποια είναι η πραγματική τιμή του προσόντος που θέλει να αγοράσει.
-Δεύτερον: Ο καταναλωτής δεν μπορεί να συγκρίνει ομοειδή προϊόντα. Όταν έχουμε ασανσέρ τιμών δηλαδή την μια μέρα το προϊόν έχει ακριβή τιμή και την άλλη φορά έχει μια έκπτωση 20%. Άρα μεταξύ 2 ομοειδών προϊόντων ο καταναλωτής μπερδεύεται και εάν ήξερε ποιο είναι το πιο φθηνό προϊόν, τότε θα μπορούσε να επιλέξει το φθηνότερο. Τελικά αυτό δεν το βοηθάει να επιλέξει ένα πιο προσιτό προϊόν.
-Τρίτον: Ο καταναλωτής αναγκάζεται “να στοκάρει” προϊόντα. Δηλαδή πάει να αγοράσει ένα σαμπουάν και αναγκάζεται να πάρει το 1+1. Δηλαδή παίρνει 2 σαμπουάν ενώ χρειάζεται μόνο ένα».
«Αυτό δεν βοηθάει να έχουμε μια καλή, σταθερή τιμή προϊόντων συνέχεια στο σούπερ μάρκετ. Εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του προϊόντος και όχι στην προσφορά. Αντί ο καταναλωτής να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πρέπει να πετύχει εκείνη τη εβδομάδα για να πάρει το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή – να έρθει η εταιρεία και να κάνει μόνιμα χαμηλή τιμή στο ράφι όλο τον μήνα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό. Και αυτό θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω από μια μεταρρύθμιση που σχεδιάζουμε στο υπουργείο Ανάπτυξης», είχε επισημάνει.