Σκρέκας: Συνάντηση με τους εκπροσώπους σούπερ μάρκετ σήμερα – Στο επίκεντρο οι εμπορικές πρακτικές

σούπερ μάρκετ

Συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ θα έχει σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας προκειμένου να συζητήσουν για το θέμα των πλασματικών προσφορών.  Στην συνάντηση αυτή αναμένεται να αναζητηθούν τρόποι για να αντιμετωπιστούν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές  που παραπλανούν τους καταναλωτές, την  στιγμή που το κύμα ακρίβειας συνεχίζει να εξαπλώνεται στα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά.

Υπενθυμίζεται πως για το θέμα των πλασματικών προσφορών μίλησε χθες στον ΑΝΤ1 ο κ. Σκρέκας. Όπως είπε οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες  προέρχονται από τους προμηθευτές και όχι από τις εταιρίες των σούπερ μάρκετ , Ο σκοπός είναι να γίνονται πραγματικές και όχι παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές και γι’ αυτό προωθείται από το υπουργείο Ανάπτυξης και σχετική μεταρρύθμιση, σημείωσε ο κ. Σκρέκας.

Ταυτόχρονα, όπως, έχει αρχίσει να λειτουργεί η πρωτοβουλία της μόνιμα χαμηλής τιμής καθώς έχουν ενταχθεί, έως σήμερα, 931 προϊόντα από 77 εταιρείες ενώ υπενθύμισε ότι έχουν επιβληθεί, περίπου, 9 εκατ. ευρώ πρόστιμα, εκ των οποίων τα 4 εκατ. ευρώ τις τελευταίες 3 με 4 εβδομάδες και από το σύνολο αυτό, το 70% έχει εισπραχθεί ήδη ή έχει βεβαιωθεί στις ΔΟΥ. Επίσης πρόσθεσε ότι, προσφάτως, κατέθεσε στην Βουλή το διπλότυπο είσπραξης προστίμου 1 εκατομμυρίων ευρώ από μία πολυεθνική εταιρεία.

Στο θέμα των εκπτώσεων αναφέρθηκε και την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου ο κ. Σκρέκας στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε στα εμπορικά καταστήματα του κέντρου της Αθήνας αλλά και της συνάντησης του με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη. 

«Ελέγχουμε πώς αποτυπώνονται οι τιμές και οι προσφορές. Διαπιστώνουμε ότι όλη η αγορά έχει ανταποκριθεί στον νέο νόμο της κυβέρνησής μας. Οι εκπτώσεις αποτυπώνονται με ορθό τρόπο, ώστε ο καταναλωτής να αντιλαμβάνεται και να συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Είδαμε ποσοστό εκπτώσεων το οποίο ξεπερνάει και το 50%, το οποίο είναι πολύ σημαντικό σε μία περίοδο όπου ο πληθωρισμός ταλανίζει τα ελληνικά νοικοκυριά» είπε και πρόσθεσε  «οι έλεγχοι συνεχίζονται. Εμείς ως αρμόδιο Υπουργείο όλο το προηγούμενο διάστημα έχουμε προχωρήσει σε τιμοληψία χιλιάδων προϊόντων, ώστε να συγκρίνουμε με τις τιμές που ανακοινώνονται σήμερα και να διαπιστώσουμε εάν οι προσφορές είναι πραγματικές ή όχι. Φαίνεται ότι μέχρι τώρα το εμπόριο ανταποκρίνεται και τηρεί τον νόμο περί ορθής αποτύπωσης των εκπτώσεων»

Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

Η Ένωση Εργαζομένων  Καταναλωτών Ελλάδας  δίνει χρήσιμες για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές.

Όπως επισημαίνεται , τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023 (δηλ. την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών που εορτάζεται στις Η.Π.Α.), οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία για online αγορές, στο πλαίσιο της “Cyber Monday”. Κατά την ημέρα αυτή, μια πλειάδα ηλεκτρονικών καταστημάτων παράσχουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε τιμές προσφοράς προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.

Για υπεύθυνες αγορές οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

Σε συνθήκες ακρίβειας ή/και αισχροκέρδειας, η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου, όπως είναι η Cyber Monday και μάλιστα συνεχόμενα μετά τη Black Friday, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Αντίδοτο στην διαδεδομένη πρακτική, είναι η αυξημένη καταναλωτική συνείδηση, η σύνεση και η περίσκεψη κατά τις αγορές.

 

 

Exit mobile version