Σκουρλέτης: Διευθετήθηκαν οι διαφορές με την κατασκευάστρια εταιρεία του TAP

Η κυβέρνηση διευθέτησε τις εκκρεμότητες που είχε με την κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού TAP (που θα μεταφέρει αέριο μέσω της Ελλάδας στην Ιταλία), δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, προσθέτοντας ότι αυτό «αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προς τη διεθνή επενδυτική κοινότητα και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, για την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να λύνει προβλήματα με αμοιβαία επωφελή τρόπο, ακόμη κι όταν αντιμετωπίζει παγιωμένες καταστάσεις».

Tα αποτελέσματα των συνομιλιών των δύο πλευρών, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, προβλέπουν, όπως τονίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, και τα εξής:
– Αντάλλαγμα για τη χρήση της δασικής γης, το οποίο εξαιρούνταν από την αρχική σύμβαση.
– Αποσαφηνίστηκε ότι θα δοθεί αποζημίωση για τη δημόσια γη, κάτι που, επίσης, δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση, με όχι δυσμενέστερους όρους σε σχέση με την ιδιωτική.
– Συγκεκριμενοποιήθηκε η επιθυμία της εταιρείας του αγωγού να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, μέσω εθελοντικού προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το οποίο αυξήθηκε από τα περίπου 11 εκατ. ευρώ, που αναφερόταν αρχικά, στα 32 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πόρους που θα αποτυπωθούν σε συγκεκριμένα έργα προς όφελος όλων των κατοίκων στους δήμους από τους οποίους θα περάσει ο αγωγός, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.

Το επόμενο διάστημα, με ευθύνη του υπουργείου, θα συγκροτηθεί Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου με τη συμμετοχή της Κοινοπραξίας και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης των περιοχών διέλευσης του αγωγού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΥΠΕΝ, η δαπάνη για το ελληνικό τμήμα του αγωγού εκτιμάται κοντά στα 2 δισ. ευρώ και η άμεση απασχόληση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας, ενώ είναι δεδομένο ότι θα ενισχυθεί και η έμμεση απασχόληση.

Στο έργο θα χρησιμοποιηθούν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και ήδη ανακοινώθηκε η σύναψη σύμβασης με ελληνική εταιρεία (πρόκειται για τη Σωληνουργεία Κορίνθου) για την προμήθεια σωληναγωγών μήκους περίπου 495 χλμ. για τα χερσαία τμήματα του αγωγού στην Ελλάδα. Το συμβόλαιο αφορά συνολικά σε
περίπου 270.000 τόνους σωληναγωγών.

Το υπουργείο σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα συμβάλει στη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας και την πολλαπλότητα των ενεργειακών πηγών, καθώς και ότι «ο μετασχηματισμός της Ελλάδας σε ενεργειακό “σταυροδρόμι” της προσδίδει χαρακτηριστικά σταθεροποιητικού παράγοντα για την ευρωπαϊκή οικονομία, με αντίστοιχες θετικές συνέπειες για την ελληνική οικονομία, προκειμένου να υπάρξει διέξοδος από τις υφεσιακές πολιτικές και τη λιτότητα».

Για τις εξελίξεις στην πορεία υλοποίησης του ΤΑΡ, ο υπουργός ενημέρωσε τους ομολόγους του υπουργούς Ενέργειας της ΕΕ, αλλά και τον Επίτροπο Ενέργειας, Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας, την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες.

Exit mobile version