Ένας στους δύο online καταναλωτές θα συνεχίζει σίγουρα να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε ο ΣΕΛΠΕ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN). Η έρευνα ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο 2020 και τα αποτελέσματά της βασίστηκαν σε απαντήσεις 918 online καταναλωτών. Αναλυτικά μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
-Το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω
διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το
προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019.
-Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες
μεγάλες κατηγορίες online αγορών,
συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων
μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%,
αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.
-Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι
ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περαιτέρω ανάπτυξη των
ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με
την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38%
δηλώνει πολύ ικανοποιημένο.
-Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25%
καθόλου ικανοποιημένο.
-Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες
κατηγορίες online αγορών, όπου κατά
κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα. Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα
ενισχυμένη. Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον
Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά.
-Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά
και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε
27%.
Η σημασία αυτής της αλλαγής αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από τα εξής:
0Το 49% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να
αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα
ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών
σουπερμάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού.
Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα
διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.