ΣΕΛΠΕ: “Μαχαίρι” στη δαπάνη των Ελλήνων για διακοπές φέτος – Πού επιλέγουν να πάνε και πόσα θα ξοδέψουν

διακοπές

Ο Έλληνας καταναλωτής προτίθεται να επιλέξει για τις διακοπές του φέτος οικονομικότερες λύσεις, με στόχο είτε να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκειά του, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε ο ΣΕΛΠΕ.

Η έρευνα διενεργήθηκε από τις 3 Ιουνίου έως και τις 5 Ιουνίου 2022 σε δείγμα 880 καταναλωτών και υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα αποτελέσματά της έδειξαν μεταξύ άλλων:

Πόσα χρήματα θα ξοδέψουν οι Έλληνες

Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ. Από αυτά τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν σε αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σουπερμάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση π.χ. στην παραλία. Τα 52 ευρώ αφορούν σε αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη και τα 59 ευρώ σε αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Αναφορικά με τους λόγους, από την έρευνα προκύπτει ότι κυρίως οφείλεται στο μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων (με αύξηση από 63% σε 69%), ακολουθεί το κόστος μεταφορικών (με μείωση από 52% σε 43%), το αυξημένο κόστος διαμονής (με αύξηση από 23% σε 38%) και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας (με μείωση από 50% σε 37%).

Τα στοιχεία δείχνουν, σύμφωνα με την έρευνα, ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές και σημαντικές αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά με μειωμένη δαπάνη, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ευρύτερης τάσης για εξοικονόμηση χρημάτων.

Exit mobile version