Quantcast
ΣΕΛΠΕ: Δέκα προτάσεις για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή - enikonomia.gr
share

ΣΕΛΠΕ: Δέκα προτάσεις για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή

δημοσιεύτηκε:

Ένα σχέδιο 10 σημείων με στόχο να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή, υπέβαλε στο υπουργείο Οικονομικών ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Μακρής.

Τα 10 μέτρα που προτείνει ο ΣΕΛΠΕ έχουν ως εξής:

1. Την online σύνδεση όλων των επιτηδευματιών με τις κεντρικές φορολογικές αρχές (ΓΓΠΣ). Ολες οι ανταλλαγές δελτίων αποστολής – τιμολογίων, καθώς και η κάθε παραγωγή φορολογικών στοιχείων, θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στη ΓΓΠΣ (για λόγους αποκέντρωσης υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με το τοπικό περιφερειακό ελεγκτικό κέντρο).

Το κεντρικό αρχείο των διακινήσεων θα βρίσκεται σε ένα data center που το Δημόσιο θα έχει υπό την κατοχή του ή θα ενοικιάζει τον απαραίτητο χώρο σε ιδιωτικό data center όπου και θα διασφαλίζεται η απαραίτητη απορρητότητα των στοιχείων.

2. Την ύπαρξη ενός περιφερειακού ελεγκτικού κέντρου σε κάθε περιφέρεια της χώρας όπου θα συστεγάζονται όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (Εφορία, ΣΔΟΕ, ΕΦΕΤ κ.ά.).

3. Με την έναρξη επιτηδεύματος θα παραλαμβάνει δωρεάν με χρησιδάνειο ή με ελάχιστο κόστος ο υποψήφιος επιτηδευματίας ένα laptop, ένα modem και έναν printer αποδείξεων, καθώς και ένα pos ή μια εφαρμογή για το κινητό τηλέφωνο για τη διαχείριση της κάρτας πληρωμής των πελατών του (ταυτόχρονα θα του παραδίδεται κωδικός σύνδεσης δωρεάν σε εταιρεία παροχής Ιnternet).

4. Οι εταιρείες παροχής Ιnternet στην Ελλάδα έναντι διαφόρων κρατικών διευκολύνσεων (μειωμένη φορολογία ή μειωμένη αξία κτήσεως αντιστοίχων αδειών) θα παρέχουν σε κάθε επιχείρηση που θα συνδέεται με το Ιnternet δωρεάν υπηρεσία σύνδεσης online του αντίστοιχου modem που θα παραδίδει η φορολογική αρχή. Το κόστος αυτής της παροχής θα καλύπτεται μέσω άλλων υπηρεσιών επί πληρωμή που θα παρέχει η εταιρεία στον ανωτέρω πελάτη.

5. Την ύπαρξη κάρτας για όλες τις αγορές (πιστωτική, debit ή τραπεζική κάρτα προπληρωμής). Υπάρχει και η δυνατότητα μετατροπής της υπάρχουσας κάρτας όπου καταγράφονταν τα ΔΛΠ κατά την αγορά σε κάρτα προπληρωμής με υιοθεσία από τραπεζικό οργανισμό. Στον λογαριασμό της αντίστοιχης εταιρείας θα κατατίθεται το καθαρό ποσό της πώλησης, ενώ στον κρατικό λογαριασμό θα κατατίθεται ο αντίστοιχος ΦΠΑ.

Ταυτοχρόνως θα αναρτώνται στην αντίστοιχη μερίδα του πελάτη στο Τaxis τα στοιχεία του τιμολογίου παροχής υπηρεσίας ή ΔΛΠ, καθώς και ένα ποσό που θα προκύπτει ως ποσοστό (π.χ., 3%) επί της καθαρής αξίας του συγκεκριμένου παραστατικού. Ολα τα ανωτέρω ποσά θα μειώνουν τη φορολογική υποχρέωση του πελάτη-καταναλωτή και αν δεν υπάρχει αυτή θα επιστρέφονται ως μετρητά στο τέλος του οικονομικού έτους στον συμμετέχοντα πολίτη-καταναλωτή.

Η επιστροφή ποσού στον πολίτη-καταναλωτή θα ορίζεται ως αμοιβή για τη συμμετοχή του στην πάταξη της φοροαποφυγής και τη σύλληψη της φοροδιαφυγής.

Με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής θα συμμετέχει εθελοντικά (διότι θα έχει επιστροφή ποσού) και το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει τον ΦΠΑ στην πηγή ,ως εκ τούτου θα έχει τη δυνατότητα (αναγκαία ρευστότητα) να επιστρέφει τον υπό συμψηφισμό ΦΠΑ των αγορών της εταιρείας στο τέλος του μηνός για τις πωλήσεις B to C.

Οσον αφορά τις πωλήσεις B to B, η διαδικασία δύναται να επαναλαμβάνεται ως ανωτέρω μόνο κατά την ώρα της πληρωμής των τιμολογίων (οι επί πιστώσει πωλήσεις θα διενεργούνται όχι μέσω μεταχρονολογημένων επιταγών αλλά μέσω συμφωνητικών που θα αναρτώνται στο online σύστημα το διασυνδεδεμένο με τη φορολογική αρχή). Με αυτόν τον τρόπο η είσπραξη του ΦΠΑ των πωλήσεων από την Πολιτεία θα πραγματοποιείται όταν θα τον εισπράττει και η εταιρεία που διενεργεί την πώληση. Η όλη αυτή διαδικασία θα έχει προκαθορισμένο όριο πραγματοποίησης οριζόμενο από την Πολιτεία (π.χ., έξι μήνες). Στη διαδικασία πωλήσεων B to B δεν θα υπάρχει bonus επιστροφής χρημάτων.

6. Τη μικρή φορολογία επί των αγορών εκκαθαριζόμενη κάθε τέλος εκάστου μηνός.

Η φορολογία επί των αγορών θα δημιουργεί υποχρέωση στην επιχείρηση-επιχειρηματία να αποδίδει κάθε τέλος του μηνός τις αντίστοιχες φορολογικές υποχρεώσεις της (οι οποίες θα είναι εκ των προτέρων γνωστές και διασταυρωμένες λόγω της online παρακολούθησης των τιμολογίων και των ΔΛΠ από τη ΓΓΠΣ ή το αρμόδιο περιφερειακό ελεγκτικό κέντρο) και αφού τις έχει συμψηφίσει πρώτα με τον ΦΠΑ των αγορών του εν λόγω μήνα που έχει λαμβάνειν από τις φορολογικές αρχές.

Η απαίτηση από τη φορολογική αρχή της επιχείρησης- επιχειρηματία από την ανωτέρω διαφορά θα ικανοποιείται αυτόματα από την κρατική φορολογική μηχανή χωρίς να χρειάζεται διαμεσολάβηση ανθρώπινης παρουσίας με αυτόματη κατάθεση στον επιχειρηματικό λογαριασμό.

Στο ποσοστό της φορολογίας επί των αγορών θα προστεθεί και ένα ποσοστό (π.χ., 3%) το οποίο θα είναι και το ποσό που θα επιστρέφεται στον πολίτη-καταναλωτή όπως περιγράφεται ανωτέρω έτσι ώστε η επιστροφή στον πολίτη να μην επιβαρύνει την Πολιτεία.

Η ανωτέρω διαδικασία υποχρεώνει τον επιχειρηματία-επιχείρηση να εκδίδει παραστατικά πώλησης για να έχει το δικαίωμα της επιστροφής ως ανωτέρω γνωρίζοντας ότι με αυτή τη διαδικασία οι επιχειρήσεις θα εξαντλούν τη φοροδοτική τους υποχρέωση.

7. Την ύπαρξη ενός μόνον επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού σε κάθε επαγγελματία-επιχείρηση με επιταγές πράσινες φωσφοριζέ και χωρίς δικαίωμα οπισθογράφησης και μεταχρονολόγησης, γεγονός που θα κάνει διακριτές αυτές τις επιταγές και θα εξαλείψει τη φούσκα των μεταχρονολογημένων επιταγών.

8. Ονομαστικές αποδείξεις με ΑΦΜ. Η ονομαστικοποίηση θα γίνεται απευθείας στη φορολογική αρχή με τη χρήση καρτών.

9. Τον έλεγχο του ΣΔΟΕ επί όλων των διακινήσεων των φορτηγών-ΙΧ στον δρόμο σε συνδυασμό με την ύπαρξη συστημάτων ελέγχου δρομολογίων μέσω δορυφόρου σε όλα τα μέσα που διακινούν εμπορεύματα (καύσιμα κ.τ.λ.).

10. Την ύπαρξη ηλεκτρονικού περιουσιολογίου, καθώς και τη φορολόγηση των επιτηδευματιών βάσει αντικειμενικών κριτηρίων.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.