ΣΕΑΑ: Όχι στην περαιτέρω επιδότηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η επιδότηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την ευνοικότερη φορολογική μεταχείρισή τους από το κράτος, πλήττει τον επίσημο κλάδο του αυτοκινήτου, τα κρατικά έσοδα, το περιβάλλον και τους καταναλωτές, δήλωσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδας (ΣΕΑΑ), Γ. Βασιλάκης.

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι αν επιδοτηθούν περαιτέρω τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, η κατάσταση θα επιδεινωθεί.

Ο ΣΕΑΑ έδωσε σήμερα συνέντευξη τύπου, με θέμα: «Συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Αποτελεί λύση η περαιτέρω επιδότηση αυτών; Ποσοτικοποιημένη ανάλυση, προτάσεις /λύσεις».

 

 Η παρουσίαση του Προέδρου του ΣΕΑΑ, Γ. Βασιλάκη.

 

• Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.
• Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
• Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.
• Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
• Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.

 

Δείτε εδώ τα πλήρη στοιχεία για τον κλάδο των αυτοκινήτων

 

Exit mobile version