Quantcast
Σε ποια καλλυντικά "γύρισαν "την πλάτη τους οι καταναλωτές - enikonomia.gr
share

Σε ποια καλλυντικά “γύρισαν “την πλάτη τους οι καταναλωτές

δημοσιεύτηκε:

Πτώση της τάξεως του 10, 3% σημείωσαν οι πωλήσεις καλλυντικών το 2020, όπως δείχνουν τα στοιχεία που συνέλεξε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Παράλληλα, στην ίδια έρευνα επισημαίνεται ότι, μικρότερη ήταν η ζήτηση των καταναλωτών για ορισμένες κατηγορίες καλλυντικών, όπως τα είδη μακιγιάζ και τα αρώματα.
Η πορεία της αγοράς

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που αφορούν στην πορεία της αγοράς κατά την περυσινή χρονιά, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών, παραγόμενων αλλά και εισαγόμενων, διαμορφώθηκαν στα 620 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής έναντι 691 εκατ. ευρώ το 2019, πτώση που αγγίζει το 10,3%.
Παρότι η αγορά επέδειξε ανθεκτικότητα σε σύγκριση με άλλους κλάδους που επλήγησαν σημαντικά από τον κορονοϊό (ένδυση – υπόδηση), οι περιορισμοί στις μετακινήσεις αλλά και η μείωση της τουριστικής κίνησης αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες για τη μείωση της ζήτησης σε κατηγορίες όπως τα αντηλιακά. Έτσι, βάσει εκτιμήσεων του ΠΣΒΑΚ που αφορούν τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων, στα 161 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι πωλήσεις σκευασμάτων που αφορούν την περιποίηση μαλλιών, στα 239 εκατ. ευρώ τα καλλυντικά περιποίησης προσώπου και σώματος, στα 90 εκατ. τα προϊόντα υγιεινής, στα 72 εκατ. ευρώ τα προϊόντα μακιγιάζ και στα 59 εκατ. τα αρωματικά.
Όπως επισημαίνει ο ΠΣΒΑΚ, η έξαρση της COVID-19 προκάλεσε απότομη καθίζηση της ζήτησης αλλά και της προσφοράς καλλυντικών. Αρχικά, αρνητικά επέδρασαν στην αγορά περιορισμοί όπως η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, η οποία δυσκόλεψε τη χρήση προϊόντων μακιγιάζ όπως το κραγιόν αλλά και των προϊόντων μέικαπ προσώπου. Επιπλέον, η αναστολή λειτουργίας των χώρων εστίασης και διασκέδασης σε συνδυασμό με την καθιέρωση της τηλεργασίας οδήγησαν στη μείωση της ζήτησης σε ορισμένες κατηγορίες καλλυντικών δεδομένου ότι η καθημερινή χρήση τους περιορίστηκε.
Ένα μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων προήλθε από το κανάλι των σούπερ μάρκετ (38,7%), με το κανάλι του φαρμακείου να ακολουθεί (22,4%). Μεγάλη άνθηση γνώρισε το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο συμμετείχε με 15,4% στις συνολικές πωλήσεις των καλλυντικών, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής με 14%, τα οποία, παρά τους περιορισμούς, διατήρησαν ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων. Μικρότερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα κομμωτήρια (4,6%) αλλά και στα ινστιτούτα αισθητικής (1,1%), ενώ μέσω του καναλιού απευθείας πώλησης (door to door) προέκυψε το 3,8% του συνόλου των πωλήσεων.
Οι προβλέψεις του Συνδέσμου για την πορεία της βιομηχανίας καλλυντικών
Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας, είναι πολύ νωρίς να υπάρξει κάποια εκτίμηση για την πορεία της βιομηχανίας καλλυντικών κατά την τρέχουσα χρονιά. Ωστόσο, όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο σύνδεσμος εκτιμά πως θα αναπτυχθεί κατά 30%-35%, ενώ η ανάπτυξη πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα προβλέπει να είναι οριακά θετική.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα Καθημερινή

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.