Του Δημήτρη Χριστούλια
Σύμφωνα με πληροφορίες του Real.gr σε ελέγχους που έχουν ήδη διενεργήσει τα στελέχη του ΣΔΟΕ προκύπτει ότι το 80% των πρατηριούχων πωλούσαν βιομηχανικό υγραέριο ως κίνησης αποκομίζοντας χιλιάδες ευρώ, καθώς ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο υγραέριο κίνησης είναι στα 430 ευρώ ανά τόνο ενώ στο βιομηχανικό στα 120 ευρώ.
Δηλαδή εάν κάποιος πρατηριούχος διαθέτει το βιομηχανικό υγραέριο για κίνησης το κέρδος από τον ΕΦΚ είναι 310 ευρώ για κάθε τόνο.
Σημειώνεται, ότι το βιομηχανικό υγραέριο είναι ίδιο με το υγραέριο κίνησης, δηλαδή δεν δημιουργεί μηχανικές βλάβες στα αυτοκίνητα.
Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ έρχονται αντιμέτωποι με «πειραγμένες» αντλίες καθώς για την πώληση του υγραερίου.
Το λαθρεμπόριο υγραερίου μάλιστα τείνει να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις καθώς δεν είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση εισροών-εκροών, όπως είναι για τα υπόλοιπα καύσιμα. Μάλιστα εκτιμάται ότι από τα από τα 1.100 πρατήρια που πωλούν υγραέριο κίνησης έχουν εγκαταστημένα συστήματα μόλις τα 260 έχουν εγκαταστήσει συστήματα εισροών-εκροών.
Το αποτέλεσμα ωστόσο είναι τα κρατικά ταμεία να χάνουν εκατομμύρια ευρώ, σε μια περίοδο που οι πολίτες καλούνται να ανταποκριθούν στις δυσβάστακτες φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Πηγή: Real.gr