Quantcast
Σχοινάς: Η Θεσσαλονίκη έχει ολοένα και πιο βελτιωμένο brand name - enikonomia.gr
share

Σχοινάς: Η Θεσσαλονίκη έχει ολοένα και πιο βελτιωμένο brand name

δημοσιεύτηκε:

«Η Ελλάδα άφησε πίσω την εποχή των μνημονίων. Πορεύεται μόνη της», τόνισε ο επικεφαλής εκπρόσωπος Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, στην εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) που πραγματοποιήθηκε στο φουαγιέ του Μεγάρου Μουσικής.

Ωστόσο ο κ. Σχοινάς είπε , προς τους επαγγελματίες πως «τώρα είναι η ώρα να φτιάξουμε ένα σοβαρό κράτος, μια οικονομία που θα γεννά ευκαιρίες και όχι χρέη, μια παιδεία που δεν θα τραβάει όλους προς τα κάτω, με δαπάνες άμυνας και υγείας που θα λειτουργούν υπέρ των πολιτών».

Ο κ. Σχοινάς εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον αναφέροντας τρεις χαρακτηριστικούς λόγους. Ο πρώτος είναι πως «το χρέος της χώρας βρίσκεται πλέον στα χέρια της ευρωπαϊκής οικογένειας», ο δεύτερος πως «οι ιστορικές θυσίες των Ελλήνων άνοιξαν το κλειδί της μετάβασης στην κανονικότητα» και ο τρίτος πως «όλοι θέλουν να μείνει η χώρα αγκυροβολημένη στην ΕΕ».

Αναφερόμενος στα ευρωπαϊκά εργαλεία στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είπε πως η Ελλάδα «βρίσκεται στην πρώτη θέση των δικαιούχων χωρών του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων, που προβλέπεται στο σχέδιο Γιούνκερ, σε σχέση με το ΑΕΠ της. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων αναμένεται να κινητοποιήσει περίπου 18,2 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις και να στηρίξει πάνω από 22.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα».

Για τον επόμενο κοινοτικό προϋπολογισμό 2021 – 2027 είπε πως «η Επιτροπή πρότεινε κονδύλια συνοχής ύψους 21,7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα. Η πρόταση αυτή συνιστά αύξηση των κονδυλίων συνοχής προς τη χώρα κατά 1,5 δισ. ευρώ σε σχέση με την προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 τη στιγμή που ο συνολικός προϋπολογισμός της πολιτικής συνοχής μειώνεται», ενώ έκανε λόγο για λιγότερη γραφειοκρατία και λιγότερο επαχθείς διαδικασίες ελέγχου για τις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες που επωφελούνται από τη στήριξη της ΕΕ.

Συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Κομισιόν πως «στόχος είναι να εξασφαλιστεί η βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Παράλληλα όμως θα πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και να αντιμετωπιστούν στη ρίζα τους οι στρεβλώσεις και οι παθογένειες του παρελθόντος που θα μπορούσαν να μας είχαν οδηγήσει σε εθνική τραγωδία χωρίς επιστροφή».

Ο κ. Σχοινάς στάθηκε ιδιαίτερα στον ρόλο και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας στο ευρύτερο περιβάλλον της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Η Θεσσαλονίκη σήμερα αρέσει», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως «έχει ένα θετικό πρόσημο ευρύτερης αναγνωρισιμότητας, ολοένα και πιο βελτιωμένο brand name, απαράμιλλες φυσικές ομορφιές, μνημειακό και ιστορικό πλούτο και κυρίως είναι απαλλαγμένη από αρνητικότητα που συνοδεύει άλλες πόλεις της ΝΑ Ευρώπης σε σχέση με ασφάλεια, κοινωνικές αντιλήψεις και τρόπο ζωής».

Ανέφερε ως λόγους για τη θετική δυναμική της πόλης το ότι «μετά από δεκαετίες συγκρούσεων, ταραχών και κάθε είδους εθνικιστικών παροξυσμών τα Δυτικά Βαλκάνια μοιάζουν να στοιχίζονται αμετάκλητα σε ευρωπαϊκή τροχιά» και πως «οι προοπτικές ένταξης της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στο Σέγκεν και η κατάργηση του χερσαίου ενδοκοινοτικού συνόρου θα δημιουργήσει έναν πρωτοφανή στην ιστορία της περιοχής ενιαίο δημόσιο χώρο που θα ενοποιεί οικονομικά, στρατηγικά, κοινωνικά την περιοχή από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι το Αιγαίο, από τον Δούναβη μέχρι τον Αλιάκμονα».

Στάθηκε και στα “βήματα” που απαιτούνται για τη συνέχεια λέγοντας πως «η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη καταφέρει να γίνει κέντρο εκπαίδευσης και καινοτομίας και να φέρει επενδύσεις, ερευνητές και νέα προϊόντα».

Συγκεκριμένα για το τουριστικό προϊόν της περιοχής είπε πως «δεν έχουμε επιτύχει να το πακετάρουμε ως ενιαίο προορισμό που μπορεί να αφορά πολλαπλά τον ίδιο επισκέπτη».

Ο κ.Σχοινάς για τα έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία υποστήριξε πως «η ολοκλήρωση των υποδομών ασφάλτου και τσιμέντου με την υλοποίηση του μετρό, την επέκταση του αεροδρομίου, του αγωγού TAP και των αυτοκινητόδρομων Εγνατίας και ΠΑΘΕ πρέπει να σημάνει το πέρασμα σε μια νέα φάση έξυπνων και πράσινων υποδομών».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.