Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
«Βροχή» καταφθάνουν στα κινητά τηλέφωνα τα
ενημερωτικά μηνύματα sms για προσφορές και εκπτώσεις, τα οποία στέλνουν μαζικά
προς τους πελάτες τους οι εμπορικές επιχειρήσεις, ώστε να τους «αναγκάσουν» να
ψωνίσουν προτού εκπνεύσει η καλοκαιρινή σεζόν.
Παρόλο που οι θερινές εκπτώσεις έχουν ξεκινήσει από τις 11 Ιουλίου και
θα διαρκέσουν έως τα τέλη Αυγούστου, εν τούτοις οι έμποροι αγωνιούν εάν τελικά
θα καταφέρουν να πιάσουν τον εισπρακτικό τους στόχο. Χρησιμοποιούν την υπηρεσία sms marketing, για
να ενημερώσουν, αλλά κυρίως για να δελεάσουν τους πελάτες τους, ώστε να
σπεύσουν να κάνουν τις αγορές τους προτού ακόμα εκπνεύσει η καλοκαιρινή
περίοδος εκπτώσεων, φοβούμενοι μήπως τελικά τους μείνει στοκ η καλοκαιρινή
κολεξιόν.
Με μηνύματα τύπου «ξεπουλάμε για λίγες ημέρες», «νέο δροσερό κύμα και
επιπλέον -70%», «δωροεπιταγή 50 ευρώ για αγορές 70 ευρώ» και άλλα, τα μηνύματα καταφθάνουν καθημερινά
στα κινητά τηλέφωνα των καταναλωτών.
«Με τα μηνύματα προσπαθούμε να κινήσουμε το αγοραστικό ενδιαφέρον σε
αυτούς που δεν συνηθίζουν να επισκέπτονται τα μαγαζιά» αναφέρει ο υπεύθυνος
καταστήματος μεγάλης αλυσίδας λιανεμπορίου και συμπληρώνει ότι «Υπάρχουν
πελάτες που ψωνίζουν μόνο στις προσφορές. Σε αυτούς κυρίως απευθύνονται τα
μηνύματα sms».
Η υπηρεσία mobile advertising κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος και
αποδεικνύεται πολύτιμο «εργαλείο» του marketing στα χέρια των εταιρειών που
θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Από την πλευρά τους εκπρόσωποι εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, σχολιάζουν
ότι «Ο τρόπος αυτός για προβολή των εταιρειών μέσω κινητών έχει μεγάλη
δυναμική» Σχετικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει
το νεότερο μέσο επικοινωνίας για τις παγκόσμιες βιομηχανίες προϊόντων ευρείας
κατανάλωσης, όχι μόνο στην ένδυση και την υπόδηση, αλλά και στα καλλυντικά, τα
αυτοκίνητα, τον τομέα ψυχαγωγίας, και των χρηματοοικονομικών προϊόντων.
Όσον αφορά στα μηνύματα των εταιρειών για την πρόοδο των πωλήσεων τους,
την περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων, δεν είναι και τόσο θετικά. Παρόλο που
στα περισσότερα καταστήματα οι εκπτώσεις αγγίζουν έως και το 70%, εν τούτοις ο
κόσμος, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, κοιτάζει τις βιτρίνες,
βολτάρει στις εμπορικές πιάτσες, δοκιμάζει, ρωτάει, αλλά με δυσκολία αγοράζει.