Reuters: Το προσχέδιο της ανακοίνωσης του Eurogroup – Τι ζητούν οι Ευρωπαίοι

Περισσότερα μέτρα και μεταρρυθμίσεις ζητά το Eurogroup από την Αθήνα προτού δώσει το πράσινο φως στην έναρξη διαπραγματεύσεων για ένα νέο πακέτο διάσωσης που από ότι φαίνεται ξεπερνά τα 80 δισ. ευρώ.

Το Reuters δημοσιεύει μέρος ενός προσχεδίου για ανακοινωθέν από το Eurogroup, το οποίο όπως αναφέρει, συζητήθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου, προτού ξεκινήσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις την Κυριακή.

Πηγές του πρακτορείου στην ευρωζώνη ανέφεραν ότι αναμένονται αλλαγές αλλά αυτό είναι η βάση για περισσότερες διαπραγματεύσεις την Κυριακή.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι οι υπουργοί πίεσαν την Ελλάδα να αναλάβει και άλλα μέτρα, όπως η εμπροσθοβαρής νομοθέτηση των μέτρων για το ΦΠΑ , τις συντάξεις, τις ιδιωτικοποιήσεις και σειρά μεταρρυθμίσεων.

Ταυτόχρονα το Reuters αναφέρει πως οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν περίπου 25 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίησή τους.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το διεθνές πρακτορείο, τα 25 δισ. ευρώ είναι περίπου το διπλάσιο από το πόσο που προέβλεπε η Αθήνα, στα τέλη του περασμένου μήνα, οπότε διεκόπησαν οι διαπραγματεύσεις.

Αναλυτικά το κείμενο αναφέρει:

 “Το Eurogroup σημείωσε  την αίτηση των ελληνικών αρχών για ένα τριετές πρόγραμμα σταθερότητας από τον ESM και την συνοδευτική λίστα των πολιτικών δεσμεύσεων, συμπεριλαμβανομένου και ενός ολοκληρωμένου καταλόγου με προαπαιτούμενα. Το Eurogroup επαναλαμβάνει την ανάγκη να υπάρξει πλήρης συμμετοχή του ΔΝΤ.

Το Eurogroup καλωσορίζει την εκτίμηση των θεσμών ότι η λίστα με τις πολιτικές δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών αντιπροσωπεύουν μια βάση έναρξης διαπραγματεύσεων για ένα νέο πρόγραμμα. Επίσης, το Eurogroup συμφωνεί με τους θεσμούς ότι το πακέτο χρειάζεται να ενισχυθεί σημαντικά και να επεκταθεί έτσι ώστε να παρέχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ένα πιθανό τριετές πρόγραμμα από τον ESM. Το Eurogroup καλωσορίζει τις πρόσθετες ακόλουθες ελληνικές δεσμεύσεις, υπό την βάση ενός καθαρού χρονοδιαγράμματος:

– Πλήρη συμμόρφωση με τους μεσοπρόθεσμους στόχους για πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ, ως το 2108, σύμφωνα με ένα ετήσιο πρόγραμμα που θα συμφωνηθεί με τους θεσμούς.

– Να διενεργηθούν οι φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό, καθώς και συγκεκριμένες πολιτικές που θα ισοφαρίσουν πλήρως τον δημοσιονομικό αντίκτυπο της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου για την μεταρρύθμιση στις συντάξεις του 2012 και την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος.

– Να υιοθετηθούν πιο φιλόδοξες πολιτικές μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων, με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένου του ανοίγματος των καταστημάτων την Κυριακή, περίοδοι εκπτώσεων, πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων από σούπερ μάρκετ, άνοιγμα του επαγγέλματος του φαρμακοποιού, το γάλα  και τα αρτοποιεία . Σύμφωνα με την δεύτερη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, οι κατασκευές θα πρέπει να συμπεριληφθούν στα προαπαιτούμενα.   

– στις αγορές εργασίας, να προχωρήσει σε αυστηρή αναθεώρηση του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων, του συνδικαλισμού και των συλλογικών απολύσεων, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που προτείνεται από τους Θεσμούς. Οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να βασίζονται σε διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές, και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν επιστροφή σε πολιτικές του παρελθόντος οι οποίες δεν είναι συμβατές με τα στόχο προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.

– να εφαρμόσει πλήρως τη Συνθήκη για τη Σταθερότητα, το Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, κυρίως ώστε να καταστεί πλήρως λειτουργικό το Δημοσιονομικό Συμβούλιο.

– να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, την εφαρμογή της οδηγίας BRRD, και μέτρα για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών.

– να αναπτύξει ένα σημαντικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με βελτιωμένη διακυβέρνηση. Μια ομάδα εργασίας σε συνεργασία με τους Θεσμούς θα πρέπει να παρέχει προτάσεις σχετικά με μηχανισμούς καλύτερης εφαρμογής.

–  να τροποποιήσει ή να αντικαταστήσει νομοθετικές ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν το 2015, οι οποίες δεν έχουν συμφωνηθεί με τους Θεσμούς και έρχονται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του προγράμματος.

– να εφαρμόσει τα βασικά στοιχεία που απομένουν, από το Δεκέμβριο του 2014, από την πορεία της 5ης αξιολόγησης του δεύτερου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής”.

 

 

 

 

 

Exit mobile version