Με συγκεκριμένα βήματα μπορούν να ανανεώσουν την ψηφιακή κάρτα ανεργίας της ΔΥΠΑ οι κάτοχοι τους. Αναλυτικά η ανανέωση αυτή γίνεται:
Α. Είτε ηλεκτρονικά
-μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr με τους κωδικούς taxisnet.
-μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΔΥΠΑ (e-services)
Β. Είτε μέσω των ΚΕΠ
Όσοι επιλέξουν αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να απευθυνθούν στα ΚΕΠ και να επιδείξουν ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης ή ασφαλιστικό βιβλιάριο). Διευκρινίζεται δε πως η δυνατότητα ανανέωσης αρχίζει 20 ημέρες πριν την ημερομηνία λήξης της ψηφιακής κάρτας και διαρκεί μέχρι την ημερομηνία λήξης της. Μετά την παρέλευση του εν λόγω χρονικού διαστήματος διαγράφεται αυτόματα. Μετά την παρέλευση του εν λόγω χρονικού διαστήματος διαγράφεται αυτόματα
Η κάρτα
Εννιά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι πολίτες για τη δημιουργία και τη χρήση της ψηφιακής κάρτας ανεργίας. Αναλυτικά:
1.Για να εκδώσουν οι ενδιαφερόμενοι τη νέα Ψηφιακή Κάρτα της ΔΥΠΑ θα πρέπει αρχικά να εγκαταστήσουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet στο κινητό τους τηλέφωνο. Διευκρινίζεται δε πως για να γίνει η εγκατάσταση αυτής της εφαρμογής θα πρέπει οι υπόχρεοι να τη συνδέσουν στο διαδίκτυο μέσω της κινητής συσκευής τους και εκκινήσουν έναν φυλλομετρητή ιστού. Μετά θα πρέπει να μεταβούν στο https://wallet.gov.gr/#download και ύστερα στην ενότητα «Κατεβάστε την εφαρμογή».
2. Εάν η κινητή συσκευή των πολιτών έχει το λειτουργικό iOS / το Android θα πρέπει να γίνει κλικ στην αντίστοιχη εικόνα και κατόπιν να ακολουθηθούν οι οδηγίες για την εγκατάσταση και αρχικοποίηση της εφαρμογής. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να προβούν στην αναζήτηση και στη μεταφόρτωση της εφαρμογής με τίτλο Gov.gr Wallet, μέσα από τα Google Play Store και AppStore (Apple).
3.Αφού πρώτα οι πολίτες έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή (ή αν την είχαν ήδη διαθέσιμη στη συσκευή τους ), μετά την ανοίγουν με τη χρήση κωδικών TAXIS ή μέσω βιομετρικών στοιχείων.
4.Στην κεντρική οθόνη οι πολίτες επιλέγουν το «+»
5. Στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται η επιλογή για προσθήκη εγγράφων από όπου οι πολίτες επιλέγουν την Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ και ακολουθούν τα βήματα που θα τους ζητηθούν.
6.Στη συνέχεια θα ζητηθεί από τους πολίτες ο ΑΜΚΑ προκειμένου να γίνει επαλήθευση των στοιχείων ασφαλιστικής ταυτοποίησης και να διευκρινιστεί εάν η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας είναι ενεργή.
7.Εάν η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας είναι ενεργή, τότε θα εμφανιστεί στην οθόνη των πολιτών ως ένα επιπλέον ψηφιακό έγγραφο στην εφαρμογή του Ψηφιακού Αποθετηρίου Gov.gr Wallet.
8. Οι πολίτες κάνουν κλικ πάνω στην Ψηφιακή Κάρτα ΔΥΠΑ και εμφανίζονται τα στοιχεία της
9. Το ψηφιακό έγγραφο των πολιτών είναι έτοιμο προς χρήση και μπορούν να το αξιοποιήσουν στις συναλλαγές τους με τη ΔΥΠΑ ή με άλλους φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα.
Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε
Η Ψηφιακή Κάρτα Ανεργίας περιλαμβάνει QR Code το οποίο μπορεί να σκαναριστεί και έτσι να επαληθευτεί η ισχύς της από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο φορέα. Υπενθυμίζεται δε πως η εν λόγω κάρτα ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή ή την τελευταία ανανέωση. Ενώ η κάρτα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) ισχύει μέχρι και 3 μήνες μετά την λήξη της ισχύος του παραστατικού αναπηρίας που προσκομίσθηκε.