Την προσοχή των καταναλωτών για την αποστολή κακόβουλων μηνυμάτων (Phishing) μέσω SMS συνιστά η ΕΥΔΑΠ, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της ότι άγνωστοι προσπαθούν να τους εξαπατήσουν με δέλεαρ την εξόφληση υποτιθέμενων οφειλών.
Η ΕΥΔΑΠ ενημερώνει ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρήθηκε κακόβουλη αποστολή μηνυμάτων μέσω SMS (SMS phishing) με στόχο την παραπλάνηση των καταναλωτών της ΕΥΔΑΠ και την πληρωμή υποτιθέμενων οφειλών.
Η απάτη
Χαρακτηριστικό της απόπειρας εξαπάτησης είναι τα παρακάτω βήματα:
- Αρχικά αποστέλλεται ένα μήνυμα τύπου SMS στο οποίο ο αποστολέας υποδύεται έναν έμπιστο οργανισμό.
- Το SMS είναι σύντομο και περιέχει ένα σύνδεσμο (link).
- Κάνοντας κλικ ο χρήστης ανακατευθύνεται σε παραπλανητική ιστοσελίδα, όπου του ζητείται να παραχωρήσει δεδομένα του (π.χ. αριθμός τηλεφώνου, στοιχεία πιστωτικής κάρτας και άλλα).
Εφιστούμε την προσοχή των πελατών, καθώς πρόκειται για απόπειρα εξαπάτησης.
- Μην εισάγετε τα εμπιστευτικά στοιχεία σας σε link που μπορεί να σας αποσταλεί μέσω sms / viber/ ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.α.
- Μην ανοίξετε κανένα συνημμένο αρχείο του μηνύματος
- Διαγράψτε αμέσως το μήνυμα, καθώς είναι πλαστό και περιέχει κακόβουλο περιεχόμενο.
- Συνιστούμε να είστε επιφυλακτικοί και να ελέγχετε με πολλή προσοχή παρόμοια παραπλανητικά μηνύματα ή sms που τυχόν λάβετε στο μέλλον.
- Υπενθυμίζεται ότι διαδικτυακές πληρωμές λογαριασμών ή οφειλών γίνονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της ΕΥΔΑΠ ή διατραπεζικά.