Σύντομα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα του προγράμματος «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» για την υποβολή αιτήσεων του voucher γρήγορου ίντερνετ ύψους 200 ευρώ καθώς η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αριθμ.1183/2024 πήρε ΦΕΚ.
Διευκρινίζεται δε πως οι δικαιούχοι θα μπορούν να λάβουν το εν λόγω voucher μόνο μια φορά και πως αυτό θα καλύπτει έως και το 50% των επιλέξιμων δαπανών που είναι αναγκαία για την παροχή της υπηρεσίας και το μηνιαίο τίμημα για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής.
Ουσιαστικά το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την κάλυψη μέρους του κόστους απόκτησης υπηρεσίας Gigabit και ιδιαίτερα του κόστους που αντιστοιχεί στην αρχική σύνδεση (ενδεικτικά του κόστους εγκατάστασης της οριζόντιας οπτικής καλωδίωσης για τη διασύνδεση της οριζόντιας ιδιοκτησίας με την υφιστάμενη κάθετη καλωδίωση, του κόστους τερματικού εξοπλισμού, του κόστους ενεργοποίησης και του μηνιαίου τιμήματος για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής) και σε αυτό θα μπορούν να συμμετέχουν νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ευρυζωνική σύνδεση ταχύτητας καθόδου τουλάχιστον 100 Mbps.
Η απόφαση
Αναλυτικά η απόφαση για το πρόγραμμα αναφέρει τα εξής:
Ωφελούμενοι
1. Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι όλοι οι πολίτες (φυσικά πρόσωπα) και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών) που δεν διαθέτουν ήδη ευρυζωνική σύνδεση με ονομαστική ταχύτητα καθόδου (download) μεγαλύτερη των 100 Mbps και διαμένουν ή έχουν την έδρα/υποκατάστημα τους αντίστοιχα στις περιοχές παρέμβασης του Προγράμματος και θα λάβουν ενίσχυση μέσω του προγράμματος.
2. Η διάθεση των κουπονιών Συνδεσιμότητας Gigabit θα πραγματοποιηθεί σε τέσσερις (4) φάσεις, ως εξής:
- Η πρώτη (Α’ ) φάση θα ολοκληρωθεί με την διάθεση διακοσίων χιλιάδων (200.000) κουπονιών συνδεσιμότητας Gigabit, κατά την οποία πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εξήντα χιλιάδες (60.000) συνδέσεις κτιρίων του Προγράμματος Smart Readiness.
- H δεύτερη (Β’ ) φάση εκκινεί υπό την προϋπόθεση να έχει πληρωθεί η συνθήκη της προηγούμενης παραγράφου, ήτοι της ένταξης 60.000 κτιρίων στο Πρόγραμμα Smart Readiness και ολοκληρώνεται με την διάθεση εκατόν χιλιάδων (100.000) κουπονιών του Προγράμματος Gigabit. Κατά την Β’ Φάση πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τριάντα χιλιάδες (30.000) συνδέσεις κτιρίων του Προγράμματος Smart Readiness.
- Η Τρίτη (Γ’ ) φάση εκκινεί υπό την προϋπόθεση ένταξης των 30.000 συνδέσεων του Προγράμματος Smart Readiness, κατά την προηγούμενη παράγραφο και ολοκληρώνεται με την διάθεση 50.000 κουπονιών συνδεσιμότητας Gigabit. Κατά την διάρκεια της Γ’ Φάσης πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) συνδέσεις κτιρίων του Προγράμματος Smart Readiness.
- Η τέταρτη (Δ’ ) φάση εκκινεί υπό την προϋπόθεση ένταξης των 15.000 συνδέσεων του Προγράμματος Smart Readiness, κατά την προηγούμενη παράγραφο και ολοκληρώνεται με την διάθεση πενήντα χιλιάδων (50.000) κουπονιών συνδεσιμότητας Gigabit. Κατά την διάρκεια της Δ’ Φάσης πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι υπόλοιπες δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) συνδέσεις κτιρίων του Προγράμματος Smart Readiness.
3. Όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών), προκειμένου να είναι ωφελούμενοι του Προγράμματος θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
i. Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό Α.Φ.Μ.
ii. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης Συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
iii. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
- Ως επιλέξιμη δραστηριότητα για τους σκοπούς του Προγράμματος νοείται κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός εκείνων που εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του Κανονισμού 2831/2023 (De minimis).
- Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους του ενός ΚΑΔ, για την εκτίμηση της επιλεξιμότητας λαμβάνεται υπόψη ο ΚΑΔ Κύριας Δραστηριότητας κατά την υποβολή της αίτησης.
- Επιπλέον εξαιρούνται από το Πρόγραμμα δραστηριότητες που συνδέονται με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C 58/01).
iv. Στις περιπτώσεις μικτής δραστηριότητας (δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και σε μη επιλέξιμους προς ενίσχυση τομείς), ο ωφελούμενος υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση, ώστε να μην ενισχύονται μη επιλέξιμες δραστηριότητες.
ν. Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας, εφόσον τους ζητηθεί, το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους (π.χ. άδεια λειτουργίας, απαλλακτικό άδειας λειτουργίας, γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας, την τυχόν κατά περίπτωση προβλεπόμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, κ.λπ.).
vi. Συνιστούν νομική οντότητα (π.χ Ανώνυμη Εταιρεία, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία ή Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
vii. Έχουν την ιδιότητα της ΜμΕ σύμφωνα με τον Ορισμό της ΜμΕ στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, λαμβανομένων υπόψη των όρων για τη διατήρηση της ιδιότητας αυτής.
viii. Δεν έχουν λάβει σε οποιαδήποτε περίοδο τριών ετών, σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που υπερβαίνουν το ποσό των 300.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτό το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τον έλεγχο της σώρευσης, η περίοδος που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ανώτατου επιτρεπτού ποσού των χορηγούμενων ενισχύσεων βασίζεται στην ακριβή ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης και καλύπτει ακριβώς τα τρία προηγούμενα έτη, έως δηλαδή την ίδια ημερομηνία του τρίτου έτους που προηγείται της χορήγησής της. Ως ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της απόφασης έγκρισης χορήγησης του voucher. Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 7-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 2831/2023 (De minimis).
ix. Χάριν πληρότητας διευκρινίζεται πως ο έλεγχος σώρευσης, θα διενεργείται συμπεριλαμβάνοντας το τυχόν αναλογούν ποσό στην περίπτωση που η ωφελούμενη επιχείρηση αιτείται ενίσχυσης για την έδρα/υποκατάστημά της σε κτήριο που έχει υπαχθεί στο Πρόγραμμα «Smart Readiness». Το τυχόν αναλογούν ποσό που προκύπτει από την υπαγωγή της επιχείρησης στο Πρόγραμμα «Smart Readiness» θα προκύπτει με επιμερισμό του συνολικού ποσού επιχορήγησης μέσω του Προγράμματος «Smart Readiness» σε ίσα μέρη με βάση το πλήθος των ιδιοκτησιών/ανεξάρτητων χώρων που βρίσκονται στο κτήριο.
χ. Σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων του κανονισμού από το ως άνω πρόσωπο, τότε δεν δύναται να καταστεί ωφελούμενος του Προγράμματος.
xi. Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση κι επιπλέον δεν έχουν υποβάλει αίτηση περί πτώχευσης και θέση σε αναγκαστική διαχείριση, βάσει του Ενιαίου Πιστοποιητικού Δικαστικής Φερεγγυότητας.
xii. Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137).
xiii. Δεν υπάρχει εκκρεμής διαταγή ανάκτησης ενίσχυσης που κρίθηκε παράνομη ή ασύμβατη με το πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων.
xiv. Σε περίπτωση που ο ωφελούμενος αποτελεί μικρο-μεσαία επιχείρηση (περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών) εφαρμόζεται η διαδικασία του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που αφορά στη Συλλογή και Καταχώρηση δεδομένων του άρθρου 22.2.δ του Κανονισμού (εΕ) 2021/241 όπως, ειδικότερα, προβλέπεται στην ενότητα 12.3.
4. Εξαιρούνται από το Πρόγραμμα:
i. οι πολίτες και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν λάβει επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης SuperFast Broadband (SFBB – https://sfbb.gr/), εφόσον πρόκειται για υφιστάμενη σύνδεση,
ii. οι προβληματικές επιχειρήσεις όπως ορίζονται στις σχετικές Κατευθυντήριες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής1.
5. Τα κριτήρια επιλεξιμότητας Δικαιούχων του παρόντος άρθρου, δύναται να εξειδικευτούν από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
6. Τα κριτήρια επιλεξιμότητας ελέγχονται με τους ακόλουθους διακριτούς τρόπους:
i. Μέσω ελέγχου υποβαλλόμενων δικαιολογητικών.
ii. Μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα του Δημοσίου, όπως ενδεικτικά αναφέρονται Taxisnet, Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΚΕΗΣ) της Γενικής Γραμματείς Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Πληροφοριακό Σύστημα «Χάρτης Ευρυζωνικότητας και Μητρώο Δικτύων (ΧΕΜΔ)» του Υ.ΨΗ.ΔΙΑ κ.ά.. Για τον σκοπό αυτό, με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων ωφελούμενων στο Πρόγραμμα δίνεται η συγκατάθεση για την αναζήτηση των αναγκαίων στοιχείων εκ μέρους του Προγράμματος μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα του Δημοσίου.
iii. Μέσω υποβολής σχετικής Υπεύθυνης Δήλωσης σε ηλεκτρονική μορφή κατά τη φάση υποβολής Αίτησης Χρηματοδότησης.
iv. Μέσω Κατάλληλων δειγματοληπτικών ελέγχων σε Ωφελούμενους, στο πλαίσιο των οποίων υποβάλλονται από τους τελευταίους τα αναγκαία κατά περίπτωση δικαιολογητικά τεκμηρίωσης της ορθότητας των υποβληθέντων στοιχείων.
7. Ο υποβάλλων την Αίτηση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα, είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα και ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλει, ιδιαίτερα:
- τα στοιχεία ταυτοποίησης,
- την κάλυψη των αναγκαίων προϋποθέσεων συμμετοχής, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας ενότητας.
8. Η υποβολή της Αίτησης Συμμετοχής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986, ως προς την ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτήν. Οποιαδήποτε ψευδής αναφορά ή αναντιστοιχία με τα πραγματικά στοιχεία, πέραν των οικονομικών επιπτώσεων, ενδέχεται να επιφέρει και ποινικές κυρώσεις.
Υπηρεσία Gigabit
Η Υπηρεσία Gigabit θα πρέπει να πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες ελάχιστες απαιτήσεις:
- Να διαθέτει είτε ταχύτητα καθόδου (download) ≥ 250 Mbps είτε συμμετρική ταχύτητα ≥ 100 Mbps. Οι ανωτέρω ελάχιστες ταχύτητες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στους ωφελούμενους σε ώρες αιχμής2. Για την εκτίμηση της ελάχιστης ταχύτητας της Υπηρεσίας Gigabit εφαρμόζονται οι διατάξεις του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου της ΕΕΤΤ (ΑΠ. ΕΕΤΤ 876/7Β/17-12-2018, όπως τροποποιήθηκε με τις Αποφάσεις ΕΕΤΤ ΑΠ. 909/2/30-9-2019 και 946/17/13-7-2020) όπως εκάστοτε ισχύει.
- Να περιλαμβάνει τον απαραίτητο για τη λειτουργία της τερματικό εξοπλισμό του τελικού χρήστη (modem/router)
- Να παρέχεται με έκπτωση τουλάχιστον ίση με το ποσό του Voucher σε σχέση με τα αντίστοιχα προγράμματα (με ίδια χαρακτηριστικά ταχύτητας και συμπεριλαμβανόμενων υποπροϊόντων) που προσφέρονταν κατά το χρονικό διάστημα πριν την προκήρυξη του Προγράμματος.
- Εάν παρέχεται από καθετοποιημένο Πάροχο3 του οποίου το μερίδιο αγοράς στην λιανική αγορά ευρυζωνικών συνδέσεων4 είναι μεγαλύτερο από 20% τότε ο Πάροχος πρέπει να παρέχει τουλάχιστον μία υπηρεσία χονδρικής5 που να αντιστοιχεί σε κάθε διαθέσιμη ταχύτητα (ή συνδυασμό ταχυτήτων download/upload) των προϊόντων λιανικής που προσφέρει στη δράση και η οποία θα επιτρέπει σε άλλους Παρόχους να παρέχουν αντίστοιχη υπηρεσία λιανικής. Επιπλέον, στην περίπτωση όπου κάποιος Πάροχος που παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες χονδρικής (wholesale-only), παρέχει στο πλαίσιο της δράσης υπηρεσίες σε κάποιον Πάροχο λιανικής, ο Πάροχος χονδρικής οφείλει να μην εφαρμόζει πρακτικές διακριτικής μεταχείρισης. Σε κάθε περίπτωση, η παροχή της υπηρεσίας χονδρικής (είτε προσφέρεται από καθετοποιημένο Πάροχο με μερίδιο αγοράς μεγαλύτερο του 20%, είτε από Πάροχο αποκλειστικά χονδρικής), θα πρέπει να γίνεται υπό όρους διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης και σε τιμή όχι υψηλότερη από την αντίστοιχη ρυθμιζόμενη τιμή όπως αυτή καθορίζεται από την ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο της ρύθμισης της χονδρικής αγοράς τοπικής πρόσβασης6. Καθετοποιημένοι Πάροχοι με ποσοστό μικρότερο από 20% μπορούν επίσης να προσφέρουν σε εθελοντική βάση υπηρεσίες χονδρικής σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Το ποσό της ενίσχυσης
1. Στο πλαίσιο του Προγράμματος προβλέπεται η επιχορήγηση μέρους του κόστους απόκτησης Υπηρεσίας Gigabit και ιδιαίτερα του κόστους που αντιστοιχεί στην αρχική σύνδεση (ενδεικτικά του κόστους εγκατάστασης της οριζόντιας οπτικής καλωδίωσης για τη διασύνδεση της οριζόντιας ιδιοκτησίας με την υφιστάμενη κάθετη καλωδίωση, του κόστους τερματικού εξοπλισμού, του κόστους ενεργοποίησης, και του μηνιαίου τιμήματος για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής).
2. Η οικονομική αξία του voucher ορίζεται στο ποσό των 200 € ανά ωφελούμενο νοικοκυριό ή μικρο-μεσαία επιχείρηση και καλύπτει έως 50% των επιλέξιμων δαπανών. Οι επιλέξιμες δαπάνες περιλαμβάνουν το εφάπαξ κόστος ενεργοποίησης, τον αναγκαίο τερματικό εξοπλισμό, την οριζόντια καλωδίωση στο βαθμό που είναι αναγκαία για την παροχή της υπηρεσίας και το μηνιαίο τίμημα για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής.
3. Η επιχορήγηση δίνεται μόνο μία φορά σε κάθε ωφελούμενο.
4. Οι δαπάνες που ενισχύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, Εθνική ή Ευρωπαϊκή.
Οι αιτήσεις συμμετοχής και έκδοσης Voucher
1. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλει Αίτηση Συμμετοχής στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22 του ν. 4727/2020. Για την υποβολή της αίτησης απαιτείται υποχρεωτικά η προηγούμενη αυθεντικοποίηση του ενδιαφερόμενου με τη χρήση των διαπιστευτηρίων του taxisnet με τη χρήση της Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων (oAuth2.0) του Κέντρου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
2. Ο έλεγχος της Αίτησης Συμμετοχής γίνεται με βάση
(α) τα δηλωθέντα από τον ενδιαφερόμενο στοιχεία,
(β) τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις με στοιχεία τρίτων υπηρεσιών και μητρώων του δημοσίου, όπως ενδεικτικά αναφέρονται Taxisnet, Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΚΕ-ΗΣ) της Γενικής Γραμματείς Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Πληροφοριακό Σύστημα «Χάρτης Ευρυζωνικότητας και Μητρώο Δικτύων (ΧΕΜΔ)» του Υ.ΨΗ.ΔΙΑ κ.ά..
(γ) ειδικά για την περίπτωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών τις υποβληθείσες Υπεύθυνες Δηλώσεις όπως ενδεικτικά η Υπεύθυνη Δήλωση περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν ληφθεί κατά την τελευταία τριετία.
3. Η επεξεργασία πραγματοποιείται κυρίως με αυτοματοποιημένο τρόπο μέσω διασταυρώσεων, με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών και αποσκοπεί στην επιβεβαίωση των προϋποθέσεων για την έκδοση voucher, περιλαμβανομένων και όσων προβλέπονται στην παρ. 2 του Άρθρου 3 της παρούσας και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
4. Με την ολοκλήρωση των ελέγχων, η Αίτηση Συμμετοχής μπορεί να εγκριθεί ή να απορριφθεί με κατάλληλη αιτιολόγηση.
5. Με την έγκριση της Αίτησης Συμμετοχής εκδίδεται ηλεκτρονικά το Voucher και ο ωφελούμενος δύναται να προχωρήσει στην εξαργύρωση του.
6. Με την έκδοση του voucher ο ωφελούμενος εξουσιοδοτεί τον Πάροχο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών με τον οποίο θα συνάψει σύμβαση για την παροχή της υπηρεσίας Gigabit να εισπράξει αντ’ αυτού το ποσό του voucher μετά την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Gigabit.
7. Η Αίτηση Συμμετοχής επέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986 ως προς την ακρίβεια των δηλωθέντων στοιχείων. Επιπλέον, πριν την υποβολή της Αίτησης Συμμετοχής απαιτείται η γνωστοποίηση και ρητή αποδοχή όλων των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος.
8. Η διαδικασία υποβολής Αιτήσεων Συμμετοχής, καθώς και οι διενεργούμενοι έλεγχοι εκ μέρους του Φορέα Υλοποίησης, καθορίζονται από τον Φορέα Υλοποίησης στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια επιλεξιμότητας των Άρθρων 3 και 4 της παρούσας.
Υλοποίηση εξαργύρωσης Voucher και ενεργοποίησης Υπηρεσίας Gigabit
1. Μετά την έκδοση του voucher, ο ωφελούμενος δύναται να προχωρήσει στην εξαργύρωσή του επιλέγοντας μία εκ των εγκεκριμένων Προσφορών για την παροχή υπηρεσίας Gigabit που είναι διαθέσιμες από τον εν λόγω Πάροχο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και υπογράφοντας την σχετική σύμβαση.
2. Ο Πάροχος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προχωρά στην ενεργοποίηση της υπηρεσίας Gigabit εντός των σχετικών προθεσμιών βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και των όρων της σύμβασης.
3. Με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Gigabit, ο Πάροχος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών θα δηλώνει στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος την ημερομηνία ενεργοποίησης της υπηρεσίας Gigabit. Ακολούθως, θα ενημερώνεται ο ωφελούμενος ώστε, να πραγματοποιήσει έλεγχο ταχύτητας και, είτε να επιβεβαιώσει, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Προγράμματος, την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Gigabit, είτε να προβάλλει αντιρρήσεις παρέχοντας σχετική αιτιολόγηση.
4. Σε περίπτωση που τυχόν αντιρρήσεις σχετικά με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Gigabit δεν επιλυθούν εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών, η παραγγελία θα ακυρώνεται και το voucher θα αποδεσμεύεται από τον συγκεκριμένο Πάροχο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί από τον ωφελούμενο.
5. Σε περίπτωση που ο ωφελούμενος προβεί σε πρόωρη διακοπή της Υπηρεσίας Gigabit σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους όρους της σύμβασης παροχής υπηρεσιών, τότε οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών δύνανται να επιβάλουν τέλος πρόωρης διακοπής σύμφωνα με τον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ και τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι στο τέλος πρόωρης διακοπής δεν περιλαμβάνονται στοιχεία κόστους που έχουν καλυφθεί από την οικονομική αξία του voucher.
6. Η διαδικασία εξαργύρωσης voucher και ενεργοποίησης/διακοπής υπηρεσίας Gigabit, δύναται να εξειδικευτεί από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
Εγγραφή Παρόχου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στο Πληροφοριακό Σύστημα
1. Οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, θα μπορούν να εγγραφούν στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να υποβάλλουν Δήλωση Εγγραφής στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος με την αποδοχή των όρων και προϋποθέσεων αυτού.
- Να είναι νόμιμα αδειοδοτημένοι βάσει του Κανονισμού Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ.
2. Να μην συνιστούν προβληματικές επιχειρήσεις όπως ορίζονται στις σχετικές Κατευθυντήριες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής7 και να μην εκκρεμεί σε βάρος τους απόφαση ανάκτησης δυνάμει προηγούμενης απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και να μην υπάρχει εκκρεμής διαταγή ανάκτησης παράνομης και ασυμβίβαστης κρατικής ενίσχυσης δυνάμει απόφασης της Ε.Ε.
3. Πάροχοι που επιθυμούν να εγγραφούν στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος, υποβάλλουν σχετικό αίτημα στον Φορέα Υλοποίησης σύμφωνα με τη διαδικασία που θα καθοριστεί στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
4. Ο Πάροχος ορίζει το φυσικό πρόσωπο που θα ενεργεί ως εκπρόσωπος του (Υπεύθυνος Προγράμματος Παρόχου). Ο Υπεύθυνος Προγράμματος Παρόχου μπορεί να ορίζει ή να διαγράφει επιπλέον Εγκεκριμένους Χρήστες υποβάλλοντας σχετικό αίτημα.
5. Μετά την ενεργοποίηση του Παρόχου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών τόσο ο Υπεύθυνος Προγράμματος Παρόχου όσο και οι επιπλέον χρήστες αυθεντικοποιούνται με χρήση των προσωπικών διαπιστευτηρίων του taxisnet με τη χρήση της Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων (oAuth2.0) του Κέντρου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
6. Ο Φορέας Υλοποίησης διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής ενός Παρόχου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών από το Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος, εφόσον δεν πληρούνται πλέον οι προϋποθέσεις εγγραφής στο Πληροφοριακό Σύστημα (π.χ. δεν είναι νόμιμα αδειοδοτημένος).
7. Οι ειδικότερες προϋποθέσεις και υποχρεώσεις των Παρόχων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος, καθώς και η διαδικασία εγγραφής τους στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος καθορίζονται από τον Φορέα Υλοποίησης στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
Έγκριση προσφορών Παρόχων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών
1. Ο Πάροχος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών μετά την εγγραφή του στο Πληροφοριακό Σύστημα, υποβάλλει προς έγκριση στον Φορέα Υλοποίησης, τα αναλυτικά χαρακτηριστικά κάθε Προσφοράς που προτίθεται να διαθέτει στο πλαίσιο του Προγράμματος.
2. Οι υποβαλλόμενες Προσφορές ελέγχονται και εγκρίνονται από τον Φορέα Υλοποίησης. Ο έλεγχος αφορά στη συμμόρφωση με τις ελάχιστες απαιτήσεις της υπηρεσίας Gigabit σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Άρθρο 4 της παρούσας.
3. Σε περίπτωση απόρριψης Προσφοράς, ο Πάροχος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα ένστασης προς τον Φορέα Υλοποίησης, προσκομίζοντας σχετικά τεκμηριωτικά στοιχεία.
4. Η διαδικασία έγκρισης προσφορών Παρόχων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, δύναται να εξειδικευτεί από τον Φορέα Υλοποίησης, στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας.
Πληρωμή Παρόχων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών
1. Οι πληρωμές των Παρόχων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών πραγματοποιούνται σε περιοδική βάση, μετά από εκκαθάριση των vouchers που έχουν εξαργυρωθεί εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και τα οποία έχουν γίνει αποδεκτά. Η διαδικασία εκκαθάρισης πραγματοποιείται με βάση τα στοιχεία που τηρούνται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Προγράμματος και με την επιφύλαξη τήρησης από τους Παρόχους Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών των όρων και υποχρεώσεων που απορρέουν από το Πρόγραμμα. Σε κάθε περίπτωση προηγείται απόφαση του αρμόδιου Οργάνου του Φορέα Υλοποίησης για την έγκριση της πληρωμής προς συγκεκριμένο Πάροχο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.
2. Οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών λαμβάνουν το σύνολο του εκκαθαρισμένου ποσού για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα χωρίς κρατήσεις. Για την πληρωμή απαιτείται έκδοση συγκεντρωτικού λογαριασμού εκ μέρους του Παρόχου Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών. Η πληρωμή θεωρείται απλή ταμειακή εξόφληση ήδη πραγματοποιηθείσας συναλλαγής και δεν συνιστά αμοιβή αναδόχου, ενώ δεν απαιτείται έκδοση κάποιου φορολογικού παραστατικού από την πλευρά του.
3. Για τους σκοπούς του Προγράμματος,
- ως νομική δέσμευση νοείται το κάθε επιτυχώς εξαργυρωμένο voucher,
- ως έγγραφο/παραστατικό της συναλλαγής νοείται η απόφαση του Φορέα Υλοποίησης του σημείου 1, ανωτέρω.
- ως απόδειξη πραγματοποίησης της πληρωμής θα λαμβάνονται τα στοιχεία κατάθεσης των αντίστοιχων ποσών στο τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει ο κάθε Πάροχος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος.
4. Για την απρόσκοπτη ροή της χρηματοδότησης του Προγράμματος, ο Φορέας Υλοποίησης θα υποβάλει περιοδικές προβλέψεις δαπανών προς το Φορέα Χρηματοδότησης, ενώ ο τελευταίος θα μεριμνά για την έγκαιρη διάθεση των κονδυλίων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Άρθρο 13 της παρούσας.
5. Ο Φορέας Υλοποίησης αποδίδει στους Παρόχους Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, τα αναλογούντα ποσά, μετά από έλεγχο των υποβληθέντων δικαιολογητικών. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της ορθότητας και πληρότητας των ως άνω δικαιολογητικών διαπιστώνονται ελλείψεις ή παραλείψεις, ο Φορέας Υλοποίησης ενημερώνει σχετικά τον Πάροχο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για τη συμπλήρωση και εκ νέου αποστολή τους.
6. Η διαδικασία έκδοσης, ο χρόνος ισχύος, οι λεπτομέρειες της διαδικασίας εξαργύρωσης των vouchers, τα αναγκαία δικαιολογητικά και οι διαδικασίες για την απόδοση των αναλογούντων ποσών στους Παρόχους Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, εξειδικεύονται από το Φορέα Υλοποίησης στην Πρόσκληση του Προγράμματος του Άρθρου 16 της παρούσας απόφασης.