Πόθεν Έσχες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων

Πόθεν Έσχες

Σε λειτουργία βρίσκεται η νέα πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες», όπως ενημερώνουν από κοινού με ανακοίνωση τους τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δικαιοσύνης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ΑΑΔΕ.

Αυτή έχει υλοποιηθεί σε εφαρμογή του ν.5026/2023 στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, των Υφυπουργών Δικαιοσύνης Γιάννη Μπούγα και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστου Δήμα, καθώς και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.

Η νέα πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες»:

Η πλατφόρμα

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την Επιτροπή Ελέγχου των δηλώσεων πόθεν έσχες του άρθρου 25, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα λοιπά ειδικά όργανα ελέγχου του άρθρου 27, την Τράπεζα της Ελλάδας, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και τους Πιστωτικούς Οργανισμούς, με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.

Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων των ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, μπορεί να πραγματοποιηθεί για τα ανήλικα τέκνα, χωρίς να απαιτείται από το σύστημα να συμπληρωθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), στην περίπτωση που αυτός δεν έχει εκδοθεί, με γνωστοποίηση των υπόλοιπων ατομικών στοιχείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας, την άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς και συνεπώς την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών

Exit mobile version