Quantcast
Πόσα χρήματα εξοικονομούν τα νοικοκυριά ετησίως από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ - enikonomia.gr
share

Πόσα χρήματα εξοικονομούν τα νοικοκυριά ετησίως από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

δημοσιεύτηκε:

Σε 377 ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχεται ετησίως το ποσό που
εξοικονομεί κάθε ελληνικό νοικοκυριό αγοράζοντας είδη σούπερ μάρκετ μέσω
προσφορών, σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου
Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).


Τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν στις απαντήσεις 2.000 καταναλωτών της χώρας.


Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, δύο στις πέντε
επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ο
καταναλωτής ενημερώθηκε πριν επισκεφθεί το κατάστημα. Τούτο πρακτικά σημαίνει
ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την
αγορά προσφορών. Το 78% των ερωτώμενων αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά
το 2016 σε σύγκριση με το 2015.


Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι χρονιά με τη χρονιά και τα
προϊόντα που διατίθενται σε προσφορά είναι περισσότερα. Σύμφωνα με στοιχεία της
Nielsen το 2016 διατέθηκε σε προσφορά το 51% του όγκου επώνυμων προϊόντων στα
σούπερ μάρκετ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν πολύ χαμηλότερο, 33,1%.


Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης των προσφορών από τον
καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% δηλώνει ότι προτιμά περισσότερες
προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος για αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί
πως μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα
τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις όσο και για προσαρμογή στις δικές του,
εξατομικευμένες ανάγκες εξοικονόμησης χρημάτων.


Το πόσο οι προσφορές καθορίζουν, πλέον, την καταναλωτική
συμπεριφορά αποτυπώνεται και σε μερικά ακόμη ευρήματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ.
Συγκεκριμένα, το 70% των καταναλωτών δηλώνει ότι «κυνηγά» τις προσφορές στο
σούπερ μάρκετ και το 62% ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος
για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν. Υπάρχει,
μάλιστα, και ένα 47% που δηλώνει ότι θα άλλαζε ακόμη και το πλάνο διατροφής
του, εάν έβρισκε καλές προσφορές σε κάποιο άλλο προϊόν.


Η υπερβολική πάντως προτίμηση που δείχνουν οι καταναλωτές
στις προσφορές έχει αρχίσει να προβληματίζει σημαντικά την αγορά, καθώς
θεωρείται ότι πλέον εξαντλούνται τα περιθώρια τόσο των λιανεμπόρων όσο και των
προμηθευτών σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των προσφορών. Κάποιες, πάντως,
εταιρείες που επιχείρησαν να τις σταματήσουν, υπέστησαν απώλεια πωλήσεων και
μεριδίων.







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.