Quantcast
Πληθωρισμός: Άνοδος στο 12,1% τον Ιούνιο - "Έκρηξη" ακρίβειας - enikonomia.gr
share

Πληθωρισμός: Άνοδος στο 12,1% τον Ιούνιο – “Έκρηξη” ακρίβειας

δημοσιεύτηκε:

Στα επίπεδα του Νοεμβρίου του 1993 επέστρεψε ο πληθωρισμός της χώρας τον Ιούνιο, όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Υπενθυμίζεται ότι ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο του 1993 είχε διαμορφωθεί στο 12,3%. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός ανήλθε στο  12,1%  τον Ιούνιο, έναντι 11,3% τον Μάιο.

Μια από τις αιτίες που αυξήθηκε ο  πληθωρισμός στη χώρα μας ήταν οι ανατιμήσεις που έχουν γίνει στην ενέργεια.

Αναλυτικά, η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει τα εξής:

Α. Ο  Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Ιούνιο 2022, σε σύγκριση με τον Μάιο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,6%.

Β. Η αύξηση του Δείκτη, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ προέρχεται από τις αυξήσεις στις παρακάτω κατηγορίες:

• 12,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

• 0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 4,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 31,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

• 6,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 0,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 25,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούρια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, μεταφορά επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

• 1,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, βιβλία.

• 0,9% στην ομάδα: Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 6,5% στην ομάδα: Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 2,3% στην ομάδα: ‘Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Ο μοναδικός κλάδος που καταγράφεται υποχώρηση στις τιμές είναι αυτός των τηλεπικοινωνιών με πτώση 2,3%.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.