Quantcast
Πληθωρισμός: Αυξήθηκε τον Φεβρουάριο - Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ - enikonomia.gr
share

Πληθωρισμός: Αυξήθηκε τον Φεβρουάριο – Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

δημοσιεύτηκε:

Στο 0,2% ανήλθε ο δείκτης Τιμών Καταναλωτή της χώρας τον Φεβρουάριο του 2020 από 0,9% τον προηγούμενο μήνα του 2019, όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Όπως αναφέρει η Αρχή σε ανακοίνωση της:

Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2019 προέκυψε αύξηση 0,2% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.

-Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,5% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

-Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018.

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2020 με Ιανουάριο 2020

Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

– 0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

– 6,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

– 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.

– 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

– 0,4% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.

– 0,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

-0,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές.

-0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ πανδοχεία.

– 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

-0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, ελαιόλαδο.

-0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Φεβρουάριο

-Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου του 2019, παρουσίασε αύξηση 0,4% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.

-Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2020, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

-Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018 – Φεβρουαρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.